۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • خروج نیروهای وابسته به پ.ک.ک از شهرستان ایزدی‌نشین عراق

خروج نیروهای وابسته به پ.ک.ک از شهرستان ایزدی‌نشین عراق

  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹
  • ۴۴۸ بازدید
  • ۰

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از خروج نیروهای گروه تروریستی پ.ک.ک از شهرستان ایزدی نشین این کشور خبر داد.

به گزارش انجمن بی تاوان، سرلشکر «تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در گفت و گو با شبکه خبری کُردزبان «روداو» اظهار داشت: توافق میان دولت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان بر سر عادی سازی اوضاع شهرستان «سنجار» از توابع استان نینوا وارد مرحله اجرایی شده و در این چارچوب نیز هیچ گروه شبه نظامی در این شهرستان باقی نمانده است.

وی افزود: امروز موعد اجرایی نمودن توافق میان بغداد و اربیل برای عادی سازی اوضاع سنجار می باشد و در این راستا نیز نیروهای وابسته به دولت مرکزی در منطقه مستقر شده اند، تنها پرچم عراق برافراشته شده، هیچ یک از گروه های شبه نظامی در شهرستان باقی نمانده اند و حتی دفاتر فاقد مجوز احزاب نیز بسته شده اند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره خروج شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی (پ ک ک) موسوم به یگان های مقاومت سنجار  (ی ب ش) که از مخالفان توافق عادی سازی اوضاع این شهرستان هستند نیز گفت: پلیس محلی سنجار، پرونده امنیتی را در اختیار گرفته است؛ نیروهای یگان های مقاومت سنجار نیز عقب نشینی کرده اند و شمار بسیار کمی از آنها باقی مانده اند که آنها نیز در حال خروج از منطقه هستند.

در همین حال، «محما خلیل»، از اعضای ارشد حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی نیز در گفت و گو با روداو از عقب نشینی شبه نظامیان وابسته به پ ک ک از مرکز سنجار و تامین امنیت شهرستان از سوی نیروهای وابسته به دولت مرکزی عراق خبر داد.

وی اعلام کرد که خروج عناصر یگان های مقاومت سنجار هنوز کامل نشده و آنها تنها مقرات خود را ترک کرده اند در حالی که همچنان در این شهرستان ایزدی نشین دارای نزدیک به ۹۰ هزار نفر جمعیت حضور دارند.

یادآور می شود که ۱۹ مهر ماه گذشته، دفتر «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق و همزمان با آن «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق از توافق دو طرف درباره نحوه اداره منطقه سنجار خبر دادند.

این توافق دارای سه محور اصلی اداری، امنیتی و بازسازی است و بر اساس یکی از بندهای آن، تنها نیروهای پلیس و دستگاه های امنیت ملی و اطلاعات عراق مسئولیت امنیت داخل سنجار را بر عهده خواهند داشت در حالی که دیگر عناصر و گروه های مسلح با نظارت فرماندهی عملیات مشترک به خارج از شهرستان انتقال داده خواهند شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *