۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تحمیل برنامه درسی اجباری به مردم دیرالزور از سوی تروریست های پ.ک.ک

تحمیل برنامه درسی اجباری به مردم دیرالزور از سوی تروریست های پ.ک.ک

  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲
  • ۱۰۱ بازدید
  • ۰

مردم دیرالزور بیانیه‌ای صادر کردند که حاوی قوانین و شرایطی برای پذیرش برنامه درسی تعیین‌شده توسط شبه‌نظامیان پ.ک.ک در مناطق تحت کنترل خود است که شبه‌نظامیان علی‌رغم وضعیت طرد معلمان و مخالفت شدید مردم بر تحمیل آن اصرار دارند.

به گزارش انجمن بی تاوان، بر اساس بیانیه منتشر شده در شبکه های اجتماعی، شرط اول و اساسی پذیرش هر برنامه درسی این است که برنامه درسی بتواند مدرک معتبری را در مقطع متوسطه به دانشجو اعطا کند و این مستلزم حضور دانشگاه های معتبر بین المللی است.

در این بیانیه اشاره شده است که «غیرمنطقی است که به دانش‌آموز برنامه درسی پ.ک.ک داده شود تا در سال‌های اولیه تحصیل کند و او را مجبور کنیم، مثلاً در آزمون‌های صدور گواهینامه، در مناطق تحت کنترل رژیم درخواست کند».

مردم همچنین در بیانیه خود تصریح کردند که کمیته ای متشکل از مردم دیرالزور در تهیه برنامه درسی مشارکت داشته باشند، مشروط بر اینکه نام آنها مشخص باشد و از پیروان پ.ک.ک نباشند و دارای گواهینامه و تخصص و دارای مدرک باشند. توانایی تدوین برنامه درسی و رضایت معلمان و مردم دیرالزور از آن باشند.

مردم مخالفت خود را با هر برنامه درسی اعلام کردند که افکار و ایدئولوژی یک حزب سیاسی خاص را که قدرت را به دست گرفته است ترویج می کند، بلکه باید یک برنامه درسی ملی باشد که ارزش های همزیستی، صلح مدنی و برادری را در بین تمام اقشار ترویج کند.

آنها همچنین مخالفت خود را با هرگونه رویکردی که تاریخ و تمدن سوریه را جعل کند، اعلام کردند تا حقایق تاریخی ادعایی در مورد حق مالکیت یک طرف خاص در سوریه به بهانه اینکه این منطقه سرزمین اجدادشان است را اثبات کنند. و اینکه بقیه تاریخ سوریه را بی اهمیت جلوه می دهد و آنها هر رویکردی را که نقشه های جغرافیایی را دستکاری می کند و مرزهای جدیدی را برای کشورها تعیین می کند تا یک واقعیت جغرافیایی ادعایی را اثبات کند، رد کردند.

مردم بر رد هر برنامه درسی که تقسیم سوریه به مناطق حاکم را بر اساس نژاد، مذهب، زبان یا ایدئولوژی فکری در همه موضوعات و دروس آن تحکیم می کند و امتناع از وارد کردن هر موضوعی در برنامه درسی که ایده های آن در تضاد است، تاکید کردند.

در بیانیه مردم دیرالزور خواستار آن شد که تربیت اسلامی به عنوان یک موضوع اساسی برای تحکیم آموزه های دینی که موجب رشد اخلاق و ارتقای شخصیت کودک می شود، تلقی شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین