۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تنش‌های ایران و آمریکا شعله‌ور شد/ اجرای توافق به خطر افتاد

تنش‌های ایران و آمریکا شعله‌ور شد/ اجرای توافق به خطر افتاد

  • ۱۲ دی ۱۳۹۴
  • ۳۰۵ بازدید
  • ۰

«تنش ها بین ایران و آمریکا بار دیگر شعله ور شده و علت آن هم تهدید واشنگتن به اعمال تحریم های جدید علیه تهران بوده است …»
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از سرویس سیاسی جام نیـوز، خبرگزاری فرانسه (AFP) از تشدید مجدد تنش ها بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا خبر داد.
این خبرگزاری نوشت: تنش ها بین ایران و آمریکا بار دیگر شعله ور شده و علت آن هم تهدید واشنگتن به اعمال تحریم های جدید علیه تهران بوده است.
در ادامه این گزارش به واکنش ایران درقبال کارشکنی آمریکا در روند اجرای توافق هسته ای اشاره شده و آمده است: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، تحریم های احتمالی جدید آمریکا علیه کشورش را به شدت محکوم کرد.
روزنامه دیلی استار (dailystar) چاپ لبنان نیز ضمن انعکاس این خبر نوشت: تصمیم آمریکایی ها برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران می تواند، توافق هسته ای را که با سختی و زحمت زیاد به دست آمده بود، به خطر اندازد.
براساس این گزارش، مقدمات اجرای توافق به دست آمده بین ایران و ۱+۵ انجام شده و قرار بود این توافق طی چند هفته آینده به مرحله نهایی رسیده و اجرا شود اما درصورت تحریم ایران توسط آمریکا، اجرای توافق با مشکل مواجه خواهد شد.
پایگاه آمریکایی یاهو (Yahoo) هم این خبر را منعکس کرده است. در گزارش یاهو نیوز به نامه ریاست جمهوری ایران خطاب به وزارت دفاع اشاره شده که تصمیم آمریکایی ها را “مداخله خصمانه و غیرقانونی” خوانده است.

یاهو نیوز افزود: حسن روحانی با ارسال نامه ای برای وزارت دفاع ایران نوشت، گزارش هایی که می گویند وزارت خزانه داری آمریکا تصمیم گرفته شرکت ها و اشخاص مرتبط با برنامه موشک های بالستیک ایران را در لیست سیاه خود قرار دهد، از مداخلات خصمانه و غیرقانونی خبر می دهند که مستلزم واکنش مناسب می باشد.
آقای روحانی به وزیر دفاع دستور داده که در چارچوب سیاست های دفاعی مصوب ایران و با سرعت و جدیت بیشتر، برنامه ساخت انواع موشک های مورد نیاز نیروهای مسلح را پیگیری کند.
از سوی دیگر، یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در اولین واکنش به نامه آقای روحانی اعلام کرد: ما همچنان در برابر برنامه موشکی ایران خواهیم ایستاد و قصد واکنش نشان دادن به همه سخنان مقامات ایرانی را نداریم.
ناظران سیاسی بر این باورند که کارشکنی های واشنگتن در روند اجرای برجام و تاکید به اعمال تحریم های جدید علیه تهران می تواند مشکلات پیچیده تری را بین دو کشور رقم زند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *