۱ خرداد ۱۴۰۳

آیا پژاک می تواند نقشی در آزادی عبداله اوجالان داشته باشد؟

  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۵۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: گروهک تروریستی پژاک بالاخره بعد از یک سال تاخیر، هفتمین کنگره خود را برگزار کرد که البته با حواشی زیادی همراه بود. به ویژه عدم حضور فرماندهان نظامی در جلسه سوالات زیای را در اذهان طرفداران این گروهک تروریستی به وجود آورد. یکی از مهمترین مسائلی که در کنگره بیشتر بر آن تاکید شده بود، احیای وابستگی به اوجالان و خط مشی او بود و آزادی فیزیکی اوجالان به عنوان اولویت اصلی فعالیت های پژاک تعیین شد.

سوال این است که از لحاظ عقلانی وجود پژاک چه قدر در آزادی اوجالان مو ثر خواهد بود؟

اگر با دید عقلانی و واقع بینانه به مسئله نگاه کنیم در می یابیم که پژاک هیچ نقشی نمی تواند در آزادی اوجالان داشته باشد. زیرا شرایط و قدرت پژاک در آن حد نیست که بتواند در آزادی اوجالان موثر باشد.گروهی که بیش از ۲۰۰ کیلومتر با مرزهای ترکیه فاصله دارد و نمی تواند خود را در برابر حملات هوایی ترکیه محفوظ بدارد، چگونه می تواند نقشی در آزادی اوجالان داشته باشد؟اوجالان زمانی دستگیر شد که پژاک تاسیس نشده بود و جرائم اوجالان بیشر در چارچوب فعالیتهای وی علیه ترکیه به قبل از سال ۱۹۹۹میلادی برمیگردد.اگر جنایتهای صورت گرفته پژاک در ایران نیز ارزیابی شود حکم اوجالان دوچندان خواهد شد. زیرا گروهی که اوجالان را بعنوان رهبر خود مشخص می کند باید مسئولیت عملکردش را نیز برعهده بگیرد. حوزه فعالیت های پژاک  در بخش های مردمی و اجتماعی بخصوص در سطح اروپا بیش از ده الی پانزده نفر نیست و در ایران نیز عملا پژاک توان انجام هیچ فعالیتی را ندارد.

پ.ک.ک با همه شاخه هایش و بخصوص با جایگاهی که در اروپا دارد نمی تواند اوجالان را آزاد کند. حال با این وصف پژاک چگونه و با چه قدرتی خواهد توانست اوجالان را آزاد کند؟ پژاک که هیچ استقلالی از خود ندارد و در ذیل فعالیت های پ.ک.ک خلاصه می شود، چگونه می تواند از طرف دیگران جدی گرفته شود؟عناصر ایرانی که در گروهک پژاک گیر کرده اند باید بدانند که “برای دعایی که قبول نمی شود آمین نگویند” و خود را از چنگال سران پژاک برهانند و به مسائل با دیدگاهی عقلانی نگاه و ارزیابی کنند و شریک این جنایت ها در برابر هم وطنان خود نشوند. در این بحرانی که در منطقه وجود دارد فریب سیاست های پژاک را نخورند و خودشان را نجات بدهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین