۲ خرداد ۱۴۰۳

مزدوران خارجی و پ‌ک‌ک در خدمت اسرائیل

  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۸۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی‌تاوان: اسرائیل با هدف استفاده از آنها در تونل های حماس، مبلغ ۲۲۰۰ دلار به تروریست های پ.ک.ک پیشنهاد می دهد تا در جنگ نسل کشی خود علیه فلسطینی ها با هزاران تروریست و مزدور که قبلاً به اسرائیل منتقل شده اند، به خط مقدم بپیوندند.

دولت اسراییل با تروریست‌های پ‌ک‌ک قراردادی منعقد کرد که با آن‌ها با ۹ هزار اسرائیلی (۲۲۰۰ دلار) به اضافه ۲۵۰۰۰ دلار غرامت در صورت مرگ یا جراحت موافقت کردند.

اسرائیل قصد دارد از تروریست های پ‌ک‌ک در حمله زمینی خود به غزه استفاده کند. زیرا نمی خواهد سربازان خود را به داخل تونل های حماس بفرستد. نزدیک به ۲۰۰۰ تروریست و مزدور از اروپا، عراق، سوریه و آمریکا وارد اسرائیل شده اند. نیروهای پیشمرگه از شمال عراق نیز به خطوط مقدم در اسرائیل اعزام شده اند.

خارجی هایی که برای اسرائیل در غزه می جنگند جنایتکاران جنگی و مزدور در کنار ارتش اسرائیل هستند.

در دسامبر، توماس پورتس، یکی از اعضای مجلس ملی فرانسه (پارلمان) نامه‌ای را که به وزیر دادگستری، اریک دوپوند مورتی فرستاده بود، فاش کرد و از او خواسته بود در مورد ۴۱۸۵ شهروند فرانسوی که گمان می‌رود با ارتش اسرائیل می‌جنگیدند، تحقیق کند. این نامه که در X منتشر شده است، خواستار تحقیق درباره جنایات جنگی است که داوطلبان فرانسوی ممکن است در هنگام جنگ در غزه، جایی که جنایات جنگی به طور گسترده گزارش شده است، در آنها شرکت کرده اند.

داوطلبان فرانسوی حدود ۴۵ درصد از کل داوطلبان خارجی را تشکیل می دهند که به عنوان مزدور به ارتش اسرائیل می پیوندند. در مقابل، مردم فرانسه صدها هزار نفر در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها ریخته‌اند و خواهان آتش‌بس هستند.

بر اساس گزارش وزارت دفاع اسرائیل که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، آمریکایی‌ها سالانه ۲۹ درصد از خارجی‌هایی را که به ارتش اسرائیل می‌پیوندند و پس از آن انگلیسی‌ها با ۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. حدود ۱۰۰ انگلیسی در حال حاضر در ارتش اسرائیل به عنوان جنگ نسل کشی خود در غزه خدمت می کنند.

۸۰ درصد از مزدوران معمولاً ۱۸ ماه در صفوف ارتش اسرائیل خدمت می کنند و حقوق و رفتاری مشابه با پرسنل عادی ارتش اسرائیل دریافت می کنند. اکثر آنها به پیاده نظام رزمی ارتش اسرائیل می پیوندند که مسئول کشتار روزانه فلسطینیان در کرانه باختری، بیت المقدس شرقی و غزه است. علاوه بر حقوق ماهانه منظم، آنها پس از اتمام دوره آموزشی خود، نزدیک به ۷۰۰۰ دلار دریافت می کنند.

به گفته تحلیلگران کرد-اسرائیلی، متحدان قابل اعتماد و درازمدت اسرائیل، زیرا آنها نیز مانند ما یک گروه اقلیت در منطقه هستند.

رابطه اسرائیل و PKK و همچنین نیروهای پیشمرگه شمال عراق چیز جدیدی نیست. یکی از بزرگترین حامیان همه پرسی استقلال مسعود بارزانی در سال ۲۰۱۷، اسرائیل بود. در زمان تأسیس اسرائیل، بسیاری از کردهای یهودی به فلسطین مهاجرت کردند. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار کرد یهودی در اسرائیل زندگی می کنند. میکی لوی که زمانی به عنوان رئیس پارلمان اسرائیل انتخاب شد، یکی از آنهاست. دولت اقلیم کردستان (KRG) در شمال عراق در میان تشدید جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرده است.منطقه کردستان یک جزیره طرفدار آمریکا در دریای احساسات ضد آمریکایی است. اگر جنگ تشدید شود، از هر دو طرف فشار وارد می‌شود.

دو حزب اصلی حزب دمکرات کردستان (KDP) و اتحادیه میهنی کردستان (PUK) هستند و قدرت سیاسی اصلی در اختیار مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان است، که به دقت از اظهار نظر درباره جنگ غزه اجتناب کرده است.

اگرچه دولت اقلیم کردستان هیچ رابطه رسمی با اسرائیل ندارد، اما این دو دولت روابط اقتصادی دارند و اسرائیل از ایجاد یک کشور مستقل کردی حمایت کرده است.

اگر مقامات کرد در جنگ غزه طرفدار آمریکا و اسرائیل شوند، احزاب مورد حمایت ایران در بغداد می‌توانند تصمیم بگیرند که فشار بر حکومت اقلیم کردستان را افزایش دهند و به همین دلیل کردها تلاش می‌کنند از موضع گیری خودداری کنند.

تحلیلگران منطقه می گویند: آنها می خواهند تعادل را در میانه حفظ کنند و در جنگ کنونی بی طرف جلوه کنند، در حالی که با فلسطینی ها به عنوان یک موضوع اخلاقی ابراز همدردی می کنند و اقلیم کردستان و مردم آن را درگیر نمی دانند.

در مقابل، دو حزب اسلامگرای اقلیم کردستان – اتحادیه اسلامی کردستان (KIU) و گروه عدالت کردستان (KJG) – با صدای بلند بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم کردند.

ملاحظات اقتصادی نیز وجود دارد. تا زمانی که صادرات نفت مستقل اقلیم کردستان در مارس ۲۰۲۳ به حالت تعلیق درآمد، اسرائیل از سال ۲۰۱۴ مقصد اصلی نفت کردستان بود. طبق گزارش رسانه‌ها، در ماه فوریه روزانه ۱۸۳۰۰۰ بشکه نفت دریافت می‌کرد، اگرچه مقدار آن ماه به ماه در نوسان بود.

آمریکا تلاش می کند کردها را با اسرائیل شریک کند. اما بسیاری از کردها جانب مردم غزه و مقاومت فلسطین را می گیرند.

برخی هشدار داده اند که کردها که در غزه در کنار اسرائیل هستند، همراه با اسرائیل به هدف جدیدی در جهان اسلام تبدیل خواهند شد.

برای سایر کردها، احساس همدردی با رنج فلسطینی ها وجود دارد، اما آنها همچنین احساس می کنند که استانداردهای دوگانه فوق العاده ای علیه کردها وجود دارد. این باعث می شود کردها از هرگونه حمایت عمومی از فلسطینی ها خودداری کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین