۲ خرداد ۱۴۰۳

سوء استفاده اوجالان و پ‌ک‌ک از کارگران و کُردها

  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۵۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: زمانی که اوجالان گروه خود را تأسیس کرد، ایدئولوژی خود را به شیوه ای دیکتاتوری در اولین کنگره پ.ک.ک تحمیل کرد. پ.ک.ک و شخص عبدالله اوجالان از زمان اعلام موجودیت اشتباه بزرگی مرتکب شدند. اوجالان وقتی به دانشگاه رفت، هیچ چیز از سیاست نمی‌دانست. از نظر جامعه شناسی و روانشناسی، کنترل ذهن کودک و شبیه سازی او بسیار آسان است.اوجالان وقتی دید که حزب کارگران ترکیه وجود دارد و بسیاری از دانشجویان از اعضای آن حزب سیاسی هستند، فکر کرد که اگر حزب کردی را تأسیس کند و نام آن را کارگر بگذارد، بستری برای ایفای نقش آنها خواهد بود. در این میان، همه کتاب‌های اوجالان که خوانده می‌شد و در دسترس بود، الهام‌گرفته از مارکسیسم بود و رقص مارکسیسم محور بحث‌های روزانه آنها بود. خلاصه اینکه این نام اختراع اوجالان نبود، بلکه انتظارات او بود.

در دهه ۱۹۷۰ وضعیت اقتصادی ترکیه بسیار بد بود. یعنی نبود کارخانه ها به این معناست که کارگران یا نمی توانند در آنجا کار کنند یا اگر عده ای باشند، تعدادشان بسیار کم خواهد بود. در آن زمان کردها بیشتر کشاورز و دامپرور بودند و کشاورزان به شدت به زمین وابسته هستند و وظیفه اصلی آنها حفاظت و توسعه زمین است، اما کارگران بیشتر به کارخانه ها وابسته هستند و وظیفه اصلی آنها تامین دستمزد مناسب است.به طور خلاصه، زمین کانون ذهن کشاورز است و کارخانه کانون اصلی ذهن کارگران. بنابراین، رفتار و نگرش کشاورزان و چوپانان با کارگران یکسان نیست، کشاورزان و چوپانان برای حفاظت از زمین کار و مبارزه می کنند و کارگران برای حفاظت از کارخانه ها و افزایش دستمزد خود تلاش می کنند.

این نوع مبارزه باعث می شود که جامعه شناسی، روانشناسی و تفکر دهقانان با کارگران متفاوت باشد، بنابراین، چوپانان و دهقانان به سمت اندیشه استقلال ملی و کارگران به سمت عدالت حرکت خواهند کرد. پ‌ک‌ک با تحمیل دیکتاتوری ایدئولوژی خود در اولین کنگره گروه کارگر، لباس مارکسیسم و ​​سوسیالیسم علمی به تن کرد و قاعده ای را برای اجرای آن جنبه های ایدئولوژی (اجتماعی، اقتصادی، فکری و روانی) با نگاهی تاریخی اتخاذ کرد. استفاده از روش‌های علمی برای توسعه جامعه که برای حرکت به سمت مسیر توسعه‌یافته‌تر و پیشرفته‌تر مورد تحقیق قرار گرفته است، آیا آن را در چارچوب بسته به جامعه کردی تحمیل کرده‌اند؟ آیا اوجالان و گروهش یک مسیر علمی برای جامعه کردی فراهم کردند و آن را به سمت توسعه سوق دادند یا نه؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین