۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • طرح ادعای بی اساس حضور پ.ک.ک در ایران توسط وزیر دفاع بی کفایت ترکیه

طرح ادعای بی اساس حضور پ.ک.ک در ایران توسط وزیر دفاع بی کفایت ترکیه

  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۹۲ بازدید
  • ۰

وزیر دفاع بی کفایت ترکیه مدعی شد که در مقابله با گروه پ.ک.ک، عناصر این گروه به داخل مرزهای ایران فرار می‌کنند اما طرف ایرانی حضور آنها را انکار می‌کند.

به گزارش انجمن بی تاوان،یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری سی ان ان ترک با اشاره به سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عراق گفت: عراق همسایه تاریخی ماست. صدها سال است که با هم هستیم. گروه تروریستی PKK به شمال عراق رفته و آنجا جای گرفتند. جز ترکیه نیز کسی با آنها مقابله نمی کند. گفتیم که ما این گروه تروریستی را از ریشه نابود می کنیم. پ.ک.ک در شمال عراق ۸۰۰ روستا را خالی کرده است. ما در این خصوص سه نشست در عراق داشتیم که سومین آن با حضور رئیس جمهورمان انجام گرفت. در عراق تغییراتی در خصوص پ.ک.ک ایجاد شده و ما از آن خوشنود هستیم. سرانجام آنها پذیرفتند که این گروه را غیرقانونی بدانند که از دوستان عراقی مان تشکر می کنم. آنها نیز در شرایط سختی بودند. بعد از آن نشست با ما بیشتر هماهنگ هستند.

وزیر دفاع ترکیه با تکرار ادعاهای گاه و بیگاه مقامات این کشور در فرار عناصر پ.ک.ک به درون مرزهای ایران گفت: ما در مرزهای ایران، عراق و سوریه با تروریستها مبارزه می کنیم. ما در مرزهای ایران با پ.ک.ک می جنگیم، آنها به داخل مرزهای ایران فرار می کنند. به دوستان ایرانیمان می گوییم که به آنجا رفتند، زیرا با پهپاد آنها را تعقیب می کنیم و می بینیم. ایران به ما می گوید که آنجا کسی نیست. طبیعی است که ناراحت هستیم. با آنها در این خصوص مداوماً دیدار می کنیم اما نمی توانیم نتیجه بگیریم.

این اظهارات وزیر دفاع ترکیه درحالی مطرح می شود که دولت ترکیه با ایجاد نارضایتی در میان کردهای این کشور باعث اعلام موجودیت گروه تروریستی پ.ک.ک گردید و همچنین بی کفایتی این کشور در مبارزه کامل با پ.ک.ک، کشورهای همسایه ترکیه را نیز به دردسر انداخته و صدها نفر قربانی گروه تروریستی کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) شده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *