۱ خرداد ۱۴۰۳

حواشی انقضای تاریخ مصرف سیامند معینی در پ.ک.ک و پژاک

  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۱۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: کنگره هفتم پژاک در شرایط فوق العاده برگزار شد. مشارکت کاردها نسبت به دیگر کنگره ها خیلی کم بود و به ویژه کادرهای بخش نظامی پژاک حضور کمرنگ تری داشتند و از فرماندهان رده بالا هیچیک در کنگره شرکت نکرده بودند که این خود بیانگر مشکلات درون سازمانی در پژاک می باشد. لازم به ذکر است که پژاک هیچ  نقشی در انتصابات و عزل کردن کادرها در سیستم نظامی ندارد؛ چرا که تمام عزل و نصب ها مستقیما تحت نظرکمیته دفاع مشروع گروهک تروریستی پ.ک.ک است.

سوالی که پیش می آید این است که چرا سیامند معینی برکنار شد و در کنگره چه انتقاداتی علیه او مطرح بود؟

باید گفت سیامند معینی شخصیتی منفور در پژاک بود و در سیاست استقلال نداشت. او همانند دیگر کاردها از فرقه مادر یعنی پ.ک.ک نیومده بود و مانند حاجی احمدی از خارج از گروهک به پژاک آمده بود و به همین دلیل هیچ تعلق خاطری به عبداله اوجالان، پ.ک.ک و پژاک نداشت.چنین افرادی که از بیرون به داخل سازمان انتقال داده می شوند فاقد معیارهای ایدئولوژیکی هستند و از آنها صرفا بعنوان ابزار استفاده می کنند.

سیامند معینی در پژاک همین ویژگی ها را داشت و برای یک تاریخ مشخص به پژاک منتقل شده بود و به محض اینکه تاریخ مصرفش تمام شده بلافاصله پ.ک.ک او را کنار گذاشت.

یکی از انتقادات علیه سیامند معینی این بود که وی خارج از دستورات پ.ک.ک گام برمی داشت و به دنبال مستقل بودن پژاک بود و سیاست و خط مشی مشخص شده از طرف پ.ک.ک برای پژاک را قبول نداشت.

وی اغلب اوقات به صورت خودسرانه با دیگر گروهکها از جمله کومله و دمکرات ملاقات هایی انجام داده بود که در این ملاقاتها موضعی ضعیف اتخاد کرده بود و به کلی پ.ک.ک را نادیده گرفته بود.

یکی دیگر از انتقادات وارد به سیامند معینی، تاخیر در برگزاری کنگره هفتم پژاک بود که وی علی رغم فراخوان چندین باره از طرف پ.ک.ک به قندیل نیامده بود و همین مسئله باعث ایجاد شک و تردید نسبت به او شده بود.

کادرهای اتباع ترکیه که اغلبشان در سمت فرماندهی ی.ر.ک هستند سیامند معینی را قبول نداشتند و انتقادات آن ها در این چارچوب بود که سیامند معینی یک رهبر نمادین (سمبلیک)است و بدرد فعالیت های نظامی نمی خورد.

از مهمترین انتقادات وارده علیه سیامند معینی رفتارهای لیبرال او و بخصوص رفتار او با دختران و زنان در پژاک بود که دیدگاه او نسبت به زنان و دختران مغایر با ایدئولوژی پ.ک.ک بود و به اصطلاح ولنگاری جنسیتی در پژاک، تمرکز نیروها از دستورات پ.ک.ک را به حاشیه رانده بود.

همه این عوامل و چندین مورد دیگر نیز باعث شد پ.ک.ک به راحتی سیامند معینی را کنار بگذارد. درواقع می توان گفت به محض اینکه تاریخ مصرف وی برای پ.ک.ک به پایان رسید بلافاصله به زباله دانی گروهکی انداخته شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین