۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بحران سوخت و برق در مناطق تحت سلطه پ.ک.ک در سوریه

بحران سوخت و برق در مناطق تحت سلطه پ.ک.ک در سوریه

  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • ۶۴ بازدید
  • ۰

بحران برق در عین العرب(کوبانی) در سوریه همراه با دیگر بحران ها در ماه مبارک رمضان و در میان تنش شدید بین مردم این منطقه ادامه دارد.

به  گزارش انجمن بی تاوان، محمود علو، فعال حقوق بشر در این رابطه گفت: بحران برق در شهر کوبانی و حومه آن علاوه بر بحران سوخت ادامه دارد، بدون اینکه اداره خودمختار وابسته به پ.ک.ک(PKK) راه حلی برای آن پیدا کند.

علو می افزاید: «برق به طور متناوب به مدت ۴ ساعت در منطقه می آید، حتی اگر سطح آب رودخانه فرات بالا باشد.»

وی خاطرنشان کرد: «اداره پ.ک.ک از کوبانی غفلت می کند و علیرغم تماس ها و مطالبات مکرر به مطالبات مردم برای افزایش ساعات برق به ویژه در ماه رمضان توجهی نمی کند».

این فعال حقوق بشر کرد بر ضرورت یافتن برق آمپراژ یا پروژه انرژی خورشیدی برای منطقه کوبانی تاکید کرد، زیرا وضعیت غیر قابل تحمل شده است.

علو اظهار داشت: رنج مردم تنها با قطع برق متوقف نمی‌شود، بلکه بیشتر خدمات اصلی مربوط به گازوئیل، بنزین، گاز خانگی و موارد دیگر را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل قطعی برق و بی توجهی به مطالبات مردم در زمینه ارائه خدمات، نارضایتی زیادی در بین مردم کوبانی وجود دارد.

استیر جلو، شاعر و روزنامه‌نگار کُرد نیز به نوبه خود در صفحه فیس‌بوک خود گفت: «تاکنون هیچ توجیهی و یا بیانیه‌ای رسمی از سوی مقامات پ.ک.ک در مورد وضعیت برق کوبانی وجود ندارد».

وی افزود: توجه داشته باشید که وضعیت برق در مناطق سرین و عین عیسی بسیار بهتر از وضعیت کوبانی است.

در حالی که شهروند حسن درویش در خصوص قطعی برق و کمبود سوخت گفت: کوبانی از نظر برق و سوخت توسط پ.ک.ک مجازات می شود.

بحران سوخت در مناطق مدیریتی پ.ک.ک، همراه با بحران‌های دیگر ادامه دارد، زیرا با وجود کنترل پ.ک.ک بر منابع نفتی در شمال شرق سوریه، صف‌های طولانی خودروها در مقابل پمپ بنزین‌ها ایستاده‌اند تا بنزین یا گازوئیل خود را دریافت کنند.

فعالان کرد تایید می کنند که دلیل بحران سوخت در مناطق اداره خودمختار عدم ارسال مقادیر کافی به مناطق تحت کنترل خود است، زیرا اداره پ.ک.ک مناطق تحت کنترل رژیم، جبهه النصره و شبه نظامیان وفادار به آنکارا را تامین می کند.

فرید سادون، آکادمیک کرد، روز دوشنبه گفت: «شرایط عمومی در شمال سوریه از بد به بدتر می‌رود، و خاطرنشان کرد که اکثر مردم اموال خود را برای فروش به منظور آمادگی برای مهاجرت عرضه می‌کنند و روزانه ده‌ها جوان از طریق قاچاق از مرز عبور می‌کنند.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین