۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • ترکیه با هماهنگی عراق عملیاتی را علیه پ.ک.ک انجام خواهد داد

ترکیه با هماهنگی عراق عملیاتی را علیه پ.ک.ک انجام خواهد داد

  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۵۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: منابع نظامی پیش از آغاز عملیات زمینی بزرگی که ترکیه با هماهنگی عراق علیه جنگجویان پ.ک.ک انجام می دهد، اعلام کردند که بمباران هواپیماهای جنگی و توپخانه ای ترکیه در مناطق مختلف مرزی با اقلیم کردستان افزایش یافته است.

این هفته، بمباران های ترکیه در روستاهای منطقه مرزی آمیدی در شمال دهوک در امتداد رشته کوه متینا شدت یافته است، منابع نظامی گفتند آنچه در حال وقوع است آغاز عملیات زمینی مورد انتظار علیه عناصر پ.ک.ک در مناطق مرزی است.

یک منبع رسمی در فرماندهی عملیات مشترک عراق به العربیه الجدید گفت که حملات هوایی ترکیه به مناطق تحت کنترل پ.ک.ک به ویژه در مناطق کوهستانی در این هفته به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت: عراق جزئیاتی در مورد تاریخ عملیات زمینی ندارد، اما در سفر اخیر رئیس جمهور ترکیه به طور رسمی از این عملیات مطلع شدیم و عراق با آن موافقت کرده است.

علی نیماح: عراق با ترکیه برای هماهنگی مشترک به توافق رسیده است

علی نیماح، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: عراق به ترکیه اطمینان داده است که اجازه نخواهد داد خاک این کشور به نقطه شروع تجاوز علیه آنکارا تبدیل شود و به ترکیه کمک خواهد کرد تا تهدیدات پ.ک.ک علیه امنیت ملی ترکیه را محدود کند. عراق آن را دارد و به همین دلیل انتظار می‌رود عملیات زمینی ترکیه در داخل عراق گسترش یابد.»

وی گفت: عراق با ترکیه توافق کرده است که هرگونه اقدام امنیتی یا نظامی با هماهنگی مشترک انجام شود و این عملیات ممکن است شامل هماهنگی های اعلام نشده باشد، زیرا این موضوع حساس است و ترکیه با احتیاط با آن برخورد می کند حتی بیرونی.»

مخلد حازم، کارشناس مسائل امنیتی و سیاسی عراق نیز به نوبه خود گفت: پ.ک.ک به عنوان یکی از خطرناک ترین سازمان های منطقه به شمار می رود، به خصوص که روابط خارجی دارد و مورد حمایت کشورها قرار می گیرد پس از ورود داعش، تروریست ها از قندیل به سنجار حرکت کردند و اکنون در آنجا پایگاه و مقر دارند.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *