۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحریف ذهنی، شخصیتی و ظاهری زنان در پژاک

  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: معمولا گروهای تروریستی که در خاورمیانه ظهور می کنند بر مبنای ایدئولوژی سوسیالیسم بنا شده اند. آن ها برای فراهم کردن حمایت های خارجی به ویژه کشورهای اروپایی تغییراتی را انجام می دهند. در واقع برای اینکه وانمود کنند که دارای تفکر پیشرفته و بر مبنای دموکراسی حرکت می کنند ابتدا به ریشه تاریخی شان و سنت دیرینه شان حمله ور می شوند و و آن را رد می کنند که در این حوزه ابتدا زنان را مورد هدف قرار می دهند که گروهک تروریستی پژاک نیز یکی از آنهاست.

آنها گذشته زنان را سرکوب می کنند و می خواهند از زن شکل یافته جدید یک هویت جدید بسازند. در اروپا از زنان بعنوان ابزار تبلیغاتی و جنسی بشکل رسمی و آزاد استفاده می شود، اما در خاورمیانه گروه هایی که بر ایده کمونیسم بنا شده اند از زنان برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند. آنها طبق شرایط اجتماعی کردها عمل می کنند. مثلا زن کرد در جامعه داری پوشش ویژه خودش است، اما گروهک هایی مانند پژاک این پوشش را یک سنت دیرینه تعریف کرده و آن را در گروه تغییر داده که زنان در گروه بدون حجاب و بشکلی کاملا متفاوت تر از جامعه ظاهر می شوند.

در حقیقت زنان در گروه پژاک دچار تحریف ذهنی،شخصیتی و ظاهری می شوند و بعد حملات علیه زنان تنها مختص به یک نوع حمله نیست، بلکه همه زوایای حملات برای تغییر ذهنی هماهنگ عمل می کند و تغییرات بطور فشرده و بدون وقفه عمل می کند که دیگر تغییرات به حدی می رسد که زن موجود در گروه نسبت به زنان جامعه بیگانه و بدبین می شود و آنها را نوعی برده تلقی می کند.

در گروهک تروریستی پژاک در حقیقت یک دنیای مجازی برای زنان ایجاد می شود که بر بعد اتوپیا بنا شده است و ان اتوپیا نیز در چارچوب فرقه است و به محض بیرون شدن از گروه اتوپیای آنها نقش بر آب می شود. چرا که زنان در گروه کارآیی و مهارتشان را از دست می دهد و تنها برای اهداف و تبلیغات گروه مورد استفاده قرار می گیرند و عده ای ساده لوح بر این فکر هستند که برداشتن حجاب نوعی آزادی است؛ هر چند که در پژاک زنان بدون روسری ظاهر می شوند اما مهارت و کارایی و سواد و بینش و درک جهان بینی از آنها گرفته می شود. معمولا زنان در گروهک بدون مهارت شغلی هستند و هدف اصلی پژاک هم این است که زنان بدون مهارت وشغل و  خلاقیت باشند تا اینکه بتوانند آنها را بهتر هدایت کند و آنها شانسی برای بازگشت نداشته باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *