۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • محور سخنان ائمه جمعه آذربایجان غربی/روز خبرنگار، تحرکات گروهک های تروریستی در منطقه، جنگ غزه و لزوم اتحاد و انسجام مسلمانان مهم ترین مباحث

محور سخنان ائمه جمعه آذربایجان غربی/روز خبرنگار، تحرکات گروهک های تروریستی در منطقه، جنگ غزه و لزوم اتحاد و انسجام مسلمانان مهم ترین مباحث

  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
  • ۳۱۱ بازدید
  • ۰

 

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از اروم نیوز:روز خبرنگار، تحرکات گروهک های تروریستی در منطقه، جنگ غزه و لزوم اتحاد و انسجام مسلمانان از جمله مواردی بود که ائمه جماعات آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه این هفته بدان تاکید کردند.

به گونه ای که حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت: امروز ایجاد جنگ های فرهنگی و جنگ افروزی های مذهبی راهکار استکبار برای ضربه زدن به دین مبین اسلام و مسلمانان است و سلسله جنگ ها و تغییرات در عراق، سوریه و مصر بر همین اساس انجام می شود که در بطن آن موضوع تامین امنیت صهیونیستها در اسرائیل نهفته است؛ این همه نا آرامی و جنگ های مذهبی در منطقه فقط با این هدف انجام می شود تا اسرائیل فرصتی برای نفس کشیدن پیدا کند.
وی همچنین از مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار استان و شهر ارومیه خواست نسبت به نفوذ برخی افراد در راستای تبلیغات سوء علیه نظام و اسلام در هیات های مذهبی دقت نظر کافی داشته باشند و گفت: مردم آگاه همانند همیشه با حفظ هوشیاری نقشه های دشمنان داخلی و خارجی را خنثی می کنند.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی، امام جمعه اهل تسنن ارومیه نیز سکوت مجامع بین‌المللی در برابر رژیم کودک‌کشی صهیونیستی را در خطبه های نماز جمعه مطرح کرد و گفت: رژیم کودک‌کش صهیونیستی با تمام تجهیزات و سلاح‌های مدرن زنان و کودکان بی‌دفاع و مظلوم غزه را مورد هدف قرار داده و فاجعه‌بارتر از آن این است که متاسفانه مجامع بین‌المللی و کشورهای عربی در برابر این جنایات سکوت کردند.
امام جمعه اهل تسنن ارومیه ادامه داد: کشورهایی که ادای حقوق بشر دارند نه تنها در برابر جنایات اسرائیل غاصب سکوت کردند بلکه از این جنایت‌های وحشیانه حمایت می‌کنند.

ماموستا مصطفی محمودی، امام جمعه پیرانشهر نیز اتحاد و انسجام مسلمانان را زمینه نابودی اسرائیل عنوان کرد و افزود: قرآن کریم اتحاد و انسجام مسلمانان را در نیل به اهداف اسلام و غلبه بر دشمنان مهم دانسته و اتحاد و همبستگی را عامل پیروزی مسلمانان معرفی کرده است.
محمودی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی امروز تلاش دارد در کلیه ممالک اسلامی با تفرقه‌افکنی و قتل و عام مسلمانان جهان اسلام را تضعیف کند و نسل‌کشی اسرائیل غاصب و کودک‌کش در غزه گواه این موضوع است و در این شرایط همبستگی و همسویی جهان اسلام بیش از پیش اهمیت دارد.
ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده، امام جمعه بوکان نیز گفت: داعش ساخته و پرداخته یهود و آمریکا است چون آنها دشمنی سرسخت و دیرینه ای با اسلام و کینه عمیقی نسبت به مومنان داشته و همواره خواهان تسلط در دنیا هستند.
خلیفه زاده گفت: داعش گروهی دنیا دوست و از خدا بی‌خبر هستند و همواره مظلومان را مورد تهدید قرار داده و آنها را قتل عام می‌کنند همانطور که در روزهای اخیر، زنان و کودکان بسیاری را به خاک و خونین کشیدند.
وی افزود: حب دنیا در راس تمامی گناهان است و در این رابطه گروهک تکفیری داعش دنیاپرست بوده و حتی از مشرکان زمان پیامبر نیز مشترک تر و بی دین تر هستند.
ماموستا عبدالقادر سهرابی، امام جمعه مهاباد نیز با اشاره به حوادث غزه گفت: رژیم اشغالگر قدس برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کشتاری فرو گذار نیست و حتی به زنان،کودکان و خبرنگاران که جزو افراد غیر نظامی هستند هم رحم نمی کند و با وجود آتش بس سه شبانه روزی در غزه، مردم این منطقه همچنان نگران عهد شکنی اسرائیل هستند.
امام جمعه مهاباد گفت: حمله به غزه برای اسرائیل هیچ دستاورد مثبتی نداشته و دلیل عمده پذیرش آتش بس خستگی و فرسودگی نیروهای این رژیم از قتل و کشتار است و با وجود اینکه این رژیم تعداد کشته شدگان خود را ۶۴ نفر اعلام کرده اما تعداد کشته ها بسیار بیشتر از این تعداد است.
وی افزود: اسرائیل سعی می کند تا حماس را وادار به عقب نشینی کند برای همین پیشنهاد خلع سلاح شدن حماس را مطرح می کند اما حماس این پیشنهادات را قبول نکرده و قبول پیشنهاد صلح از سوی حماس، منوط به برداشته شدن حصر غزه و آزادی مرزهای غزه برای ورود دارو، غذا و مبادلات اقتصادی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *