۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • استاندار آذربایجان غربی :دامن زدن به اختلافات بین قومیت‌ها صحیح نیست

استاندار آذربایجان غربی :دامن زدن به اختلافات بین قومیت‌ها صحیح نیست

  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
  • ۳۲۴ بازدید
  • ۰

استاندار آذربایجان غربی ضمن اعلام خبر کاهش صادرات آذربایجان غربی به عراق، در خصوص اقدامات و تبعات کارهای شورای نامگذاری در این استان اعلام کرد دامن زدن به اختلاف قومیتها صحیح نیست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :استاندار آذربایجان غربی در خصوص  تغییر تابلوهای اصناف و کسبه شهر ارومیه توسط شورای نام گذاری این استان اظهار داشت:مجلس شورای اسلامی تصویب کرده که واژه های ایرانی در نام گذاری مغازه و… استفاده شود که در برخی مناطق کردزبان ارومیه حساسیتهایی نشان داده و ما برای جلوگیری از به وجود آمدن هر شائبه ای گفته‌ایم کاری انجام نگیرد.
وی در ادامه افزود: ما به همه به عنوان شهروندانی نگاه می‌ کنیم که در راستای توسعه و آبادانی استان تلاش کنند و دامن زدن به قومیت‌ها صحیح نیست و باید تعامل جدی داشته باشیم و برای رفع تبعیضها تلاش می کنیم.

وی همچنین اذعان داشت: با توجه به فعالیت گروه تکفیری داعش در عراق فعالیت صادرات آذربایجان غربی  به این کشور کاهش چشمگیری همراه است.
وی این کاهش صادرات به عراق را مقطعی اعلام و تصریح کرد:هدف از کاهش صادرات از کشور عراق تامین امنیت است تا امنیت نباشد امکان توسعه نیز نخواهیم داشت و از طرفی دیگر ارتباط شمال و جنوب عراق قطع شده در حالیکه اکثر کالاهای صادراتی در جنوب عراق مصرف می‌شد.
سعادت از قطع صادرات ترکیه به شمال عراق خبر داد و اظهار داشت: ترکیه نیز در این ناحیه شدیدا متضرر شده است و اکنون از مرز بازرگان ایران تردد می کنند و از مرزهای غرب ایران کالاهایشان را وارد عراق می کنند.
سعادت از بدهی ۱۷۰۰ میلیارد تومان آذربایجان غربی ناشی از پروژه های سفر استانی دولت قبل خبر داد و اظهار داشت:در این بخش بودجه استان ما نیز ۲۱۸ میلیارد تومان است که به همراه ۱۶۶ میلیارد تومان اعتباری که در اختیار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، سرجمع اعتبارات این استان در سال ۹۳ ک کمتر از ۴۰۰ میلیارد تومان است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد که در بکارگیری نیروهای سیاسی در آذربایجان غربی از ا طرفداران دولت استفاده شده است و تصرح کرد: در این زمینه خیلی مناسب عمل کرده ایم و هر کس سیاست‌های دولت را بپذیرد جزء دولت اعتدال گراست و از دولت تدیبر و امید به شمار می آید.
وی ضمن اعلام این خبر که فرمانداران شهرهای باقیمانده استان آذربایجان غربی تغییر می کنند و گفت:برخی از مدیران تعویض شده در آذربایجان غربی دارای پرونده سوء استفاده مالی هستند که هنوز این پرونده های را به دادگاه ارجاع نداده ایم.
سعادت در خصوص معضل بیکاری در آذربایجان غربی اظهار داشت: بر اساس آمارهای رسمی۱۱۸ هزار بیکار تحصیلکرده در آذربایجان غربی وجود دارد کهامر مورد تایید ما نیست و آمار بیکاری در استان بسیار بیشتر از آماراعلام شده است
استاندار آذربایجان غربی ، ایجاد اشتغال جایگزین کشاورزی، فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در تمام شهرهای استان، رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران را مهمترین راهکارهای مرود نظر دولت رفع معضل بیکاری در این استان دانست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *