۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • شدت گرفتن اختلافات پ.ک.ک و حزب دموکرات کردستان عراق بر سر عملیات نظامی ترکیه

شدت گرفتن اختلافات پ.ک.ک و حزب دموکرات کردستان عراق بر سر عملیات نظامی ترکیه

  • ۹ مهر ۱۳۹۹
  • ۴۵۶ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، با این که از شدت عملیات نظامی ترکیه در اقلیم کردستان عراق به جهت مقابله با گروه تروریستی پ.ک.ک، طی هفته های اخیر کاسته شده است اما بمباران های هوایی مناطق کوهستانی و روستایی اقلیم کردستان عراق همچنان ادامه دارد.

شبکه فرانس ۲۴ فرانسه در گزارشی با استناد به گزارش پارلمان اقلیم کردستان عراق گزارش داد نزدیک به ۵۰۰ روستا در اقلیم کردستان، به دلیل درگیریها میان پ.ک.ک و ارتش ترکیه تخلیه شده و کسی جرات بازگشت به این روستاها را ندارد.

ساکنان نزدیک به مناطق درگیری به فرانس ۲۴ گفته اند هر زمان که افراد به دنبال بازگشت به این مناطق بوده اند بر اثر بمباران ترکیه یا تهدیدات عناصر پ.ک.ک جان آنها مورد تهدید واقع شده و تعدادی از ساکنان این روستاها جان خود را از دست داده اند.

دیندار زیباری مسئول پاسخگویی به گزارشات بین المللی در دولت اقلیم کردستان هم در مصاحبه با این شبکه، به رابطه خوب اربیل با آنکارا اشاره کرده است. وی به فرانس ۲۴ گفت: دولت اقلیم کردستان نسبت به آوارگی مردم و به خطر افتادن امنیت آنها نگران است اما از طرفی دیگر، اقلیم کردتسان عراق همیشه تلاش کرده است رابطه مستحکم خود را با ترکیه به عنوان یک شریک و بازیگر کلیدی حفظ کند.

وی درباره حملات ترکیه به اقلیم کردستان، پ.ک.ک را عامل این اتفاقات دانسته و می گوید: پ.ک.ک باید به تمامیت ارضی عراق و نیز محدوده قلمرو اقلیم کردستان عراق احترام بگذارد و برای اقلیم کردستان دردسر ایجاد نکند. این گروه همچنین نباید برای ترکیه بهانه ایجاد کرده و آشوب در اقلیم کردستان برپا کند.

خبرنگاران فرانس ۲۴ در ادامه اشاره می کنند که برای دریافت موضع پ.ک.ک به مناطق کوهستانی دوردست در اقلیم کردستان رفته اند و یک مقام پ.ک.ک پذیرفته است که با این شبکه مصاحبه کند اما به دلیل خطرات موجود مجبور شده اند چندین بار محل مصاحبه را تغییر دهند.

زاگرس هیوا، سخنگوی پ.ک.ک به فرانس ۲۴ گفت: پهبادها یا درون های ارتش ترکیه به صورت ۲۴ ساعته اقدام به پایش منطقه می کنند و نمی توان گفت که این منطقه به طور ۱۰۰ درصد ایمن است.

این شبکه از سازمان های بین المللی نقل کرده است که هزاران تن در نبرد میان ترکیه و پ.ک.ک جان خود را از دست داده اند که نزدیک به ۳۰۰ تن از آنها شهروند عراق بوده اند و نتیجه این جنگ به جز آوارگی و محرومیت چیزی برای شهروندان نداشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین