۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تروریست های قسد وابسته به آمریکا هزاران نفر از خانواده‌های دعش را در الحسکه سوریه آزاد می‌کنند

تروریست های قسد وابسته به آمریکا هزاران نفر از خانواده‌های دعش را در الحسکه سوریه آزاد می‌کنند

  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹
  • ۵۱۴ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، «ریاض ضرار» رئیس گروه موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» از آزادی قریب‌الوقوع هزاران نفر از خانواده‌های عناصر گروه تروریستی داعش خبر داد.

شورای دموکراتیک شاخه سیاسی شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است. این گروه متشکل از عناصر کُرد است که تحت حمایت آمریکا قرار دارند و مناطق نفتی شرق سوریه را در اشغال خود دارند.

ضرار به خبرگزاری فرانسه گفت که این عناصر از اردوگاه الهول خارج خواهند شد و فقط عناصر خارجی در آن باقی خواهند ماند.

وی همچنین تأکید کرد، در این اردوگاه خانواده عناصر داعش حضور دارند که «این افراد آزاد خواهند شد؛ زیرا اگر نزدیکانشان، جان آنان را تضمین کنند، بازداشت این خانواده‌ها، معنا ندارد».

این مسئول کُرد اما مشخص نکرد که چه زمانی این تصمیم اجرایی خواهد شد. وی در عین حال گفت که عناصر عراقی نیز خواهند توانست به کشور خود بازگردند، «ولی بسیاری از آنان از ترس بازداشت یا محاکمه در عراق به خاطر ارتباط با گروه [داعش]، ترجیح می‌دهند در اردوگاه باقی بمانند».

درباره اهمیت این اردوگاه برای واشنگتن، کارشناسان تأکید دارند که آمریکایی‌ها قصد دارند در این اردوگاه تروریست پرورش دهند؛ اردوگاهی که حدود سه هزار خانواده از عناصر داعش را در خود جای داده است.

کارشناسان با اشاره به اینکه روانشناسان آمریکایی، در اردوگاه الهول، وضعیت خانواده‌های داعش را تحت نظر دارند، تصریح کردند، این اردوگاه به کارگاه‌هایی تقسیم شده است که یک نفر از این خانواده‎‌ها، تحت نظارت آمریکا، هر کارگاه را اداره می‌کند.

این منابع با بیان اینکه آمریکایی‌ها در این اردوگاه، کتاب‌های تکفیری را در اختیار خانواده‌های داعش قرار می‌دهند، اعلام کردند که یکی از این کتاب‌ها «مله ابراهیم» نوشته «المقدسی» است؛ کتابی که در زندان بوکا نیز وجود داشت و سبب شکل‌گیری نسل جدیدی از تکفیری‌ها شد. این افراد بعدها توسط نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۰ آزاد و به فرماندهان داعش بدل شدند.

کارشناسان خاطرنشان کردند، آنچه در الهول در حال رخ دادن است، کپی برابر اصل رخدادهایی است که در زندان‌های آمریکا در عراق رخ داد و ظاهرا ایالات متحده در حال بازتولید نسل جدیدی از تکفیری‌ها تحت عناوین و نام‌های جدید است.

این منابع در پایان تأکید کردند، از سن فرزندان ذکور حاضر در اردوگاه مشخص است که ما پس از گذشت هفت تا نهایت ۱۰ سال دیگر، در برابر نسل جدیدی خواهیم بود که نسخه آتی تفکر تکفیری هستند و این مسئله بیانگر طرح بلندمدت آمریکا در جهان عربی و اسلام است تا سلَفیت وهابیت، همچنان هسته اصلی آن باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین