۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سفر هیاتی از کُردهای ترکیه به اربیل برای محکومیت حملات پ ک ک علیه پیشمرگه

سفر هیاتی از کُردهای ترکیه به اربیل برای محکومیت حملات پ ک ک علیه پیشمرگه

  • ۲ آذر ۱۳۹۹
  • ۴۴۱ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، هیاتی از شخصیت‌های سیاسی، دینی و اجتماعی کُردهای ترکیه برای نخستین بار طی چند سال گذشته وارد اربیل شدند تا اعتراض خود به حملات پ ک ک علیه نیروهای پیشمرگه را اعلام کنند؛ حملاتی که در هفته‌های اخیر منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر و انفجار خط لوله انتقال نفت اقلیم کردستان به بندر جیهان ترکیه شده است.

رسانه‌های اقلیم کردستان به نقل از مسئولان پارلمانی این اقلیم گزارش دادند که هیاتی بزرگ از شخصیت‌های مهم سیاسی و اجتماعی از چندین شهر کُردنشین ترکیه امروز وارد اربیل شدند و سلسله دیدارهایی در پارلمان اقلیم برای ابراز مخالفت خود با حملات پ ک ک برگزار کردند.

پایگاه خبری باس نیوز که نزدیک به دستگاه حاکمه اقلیم کردستان عراق است، به نقل از «ابراهیم گوچلو»، رئیس هیات کُردهای ترکیه تصریح کرد:پ ک ک تهدیدی برای همه کُردهاست و مناطقی نظیر مخمور، سنجار، قندیل و روستاهای مرزی با اقلیم کردستان عراق را اشغال کرده است.

از سوی دیگر، «نشتمان احمد»، عضو حزب دموکرات در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: سفر هیات کُردهای ترکیه و مواضع آنها به معنای سلب مشروعیت از پ ک ک و خط بطلان کشیدن بر شعارهای دروغ این حزب است.

وی افزود: عناصر مسلح پ ک ک بعد از سالیان سال خرابی در شهرهای مختلف ترکیه تنها منجر به بروز بی ثباتی و فقر در اقلیم کردستان عراق شده اند.

این عضو حزب دموکرات اقلیم کردستان اظهار داشت: حملات پ ک ک را تنها می توان اقدامی تروریستی عنوان کرد همچنین علت عملیات نظامی کنونی ترکیه در داخل اراضی اقلیم کردستان، حضور پ ک ک است که مناطق مذکور را تبدیل به پایگاه و مرکز نظامی کرده است.

در همین رابطه، نیروهای ارتش ترکیه عملیات نظامی و هوایی خود در مناطق شمال عراق در اقلیم کردستان را برای تعقیب عناصر گروه تروریستی پ ک ک ادامه می‌هند و در آستانه شش ماهگی عملیات نظامی که از ۱۵ ژوئن آغاز شده است، ضربات کاری بر این گروه وارد و توان تسلیحاتی و عملیاتی آن را به شدت تضعیف کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *