۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: دستگاه قضایی حامی قانونمداران و بر علیه ناقضان قوانین است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: دستگاه قضایی حامی قانونمداران و بر علیه ناقضان قوانین است.

  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹
  • ۵۹۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان،  علی اکبر گروسی در حاشیه جلسه شورای قضایی استان که در حضور  رییس قوه قضائیه و شورای عالی قضایی کشور که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: رییس قوه قضاییه درخصوص اولویت های دستگاه قضایی حساسیت دارد.

وی گفت: دستگاه قضایی استان برنامه ریزی های موثر و کاربردی در راستای عملی کردن اولویت های اعلامی قوه انجام داده و بسیاری را عملی کرده  و نتایج خوبی هم در این زمینه حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: در خصوص حفظ کرامت انسانی مراجعین و مرتبطین با دستگاه قضایی هیات های بازرسی حقوق شهروندی به صورت مرتب از کل استان بازدید مستمر می کنند و گزارش های مردمی را با دقت مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.

گروسی افزود: در زمینه مبارزه با فساد هم دادسراهای استان به صورت قاطع و محکم رسیدگی می کنند و در زمینه رفع موانع تولید، ستاد پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی به جد در حال فعالیت است و با بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی مشکل دار جلسات خود را برای رفع موانع تولید تشکیل می دهد که نتایج آن هم پس از هر جلسه به استماع مردم شریف می رسد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری های موثر و دقت نظر رئیس قوه قضائیه را  کم نظیر ارزیابی کرد.

گروسی در ادامه به موضوع قانون گرایی و احترام به قانون که مورد تاکید رئیس قوه بود پرداخت و از مردم استان خواست تا با احترام به قوانین و حقوق دیگران خود را ملزم به رعایت قانون بدانند چرا که قانون برای برقراری نظم در جامعه و راحتی مردم تصویب شده است ودستگاه قضایی حامی انسانهای قانونمدار وعلیه افراد متعرض به قانون است چرا که اگر کسی از قانون تخطی کند هم حقوق افراد و هم حقوق جامعه را زیر پا گذاشته است که در این صورت ناگزیر از برخورد با وی هستیم.

این مقام قضایی در قسمت دیگری ار صحبت های خود به تعیین تکلیف پرونده های معوق اشاره کرد و گفت: چنانچه ریاست معظم قوه قضائیه تقریباً برای اولین بار با تاسی به مقام رهیری سال ۱۳۹۹ را سال رسیدگی به پرونده های معوقه اعلام کردند، به خودمان فرض می دانیم که در عملیاتی کردن فرمایشات معظم له علیرغم درگیری کشور با ویروس منحوس کرونا که بی تاثیر نبود همت خویش را مضاعف نموده و جزء اولین استان های بدون پرونده معوق باشیم.

گروسی در پایان صحبت های خود به غربالگری زندانهای استان اشاره کرد و گفت سیاست حبس زدایی همچنان از اولویت های دستگاه قضایی هست که با همت جدی روسای محاکم و همکاران در دادگستری ها و زندانهای استان غربالگری زندانها که از مدتها پیش آغاز شده است با دقت و درایت به سرانجام مطلوب بیانجامد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *