۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • فرهنگستان
  • >
  • درخواست خانواده های قربانیان ناشی از تروریسم پ.ک.ک و پژاک از وزارت امور خارجه در خصوص ارائه راهکار برای جبران خسارت های مادی و معنوی وارد شده از سوی تروریست ها

درخواست خانواده های قربانیان ناشی از تروریسم پ.ک.ک و پژاک از وزارت امور خارجه در خصوص ارائه راهکار برای جبران خسارت های مادی و معنوی وارد شده از سوی تروریست ها

  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹
  • ۵۶۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، خانواده های قربانیان ناشی از تروریسم پ.ک.ک و پژاک طی بیانیه ای خطاب به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، خواستار ارائه راهکار برای جبران خسارت های مادی و معنوی وارد شده از سوی تروریست ها شدند.

متن نامه به شرح ذیل می باشد.

«جناب آقای دکتر ظریف

وزیر محترم امور خارجه

سلام‌علیکم؛

همانگونه که مستحضرید در جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۷هزار ایرانی مظلوم، قربانی اقدامات تروریستی و نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بنیادین بشر از جمله حق حیات، حق امنیت و حق سلامت توسط گروه‌های تروریستی به ویژه پ.ک.ک و پژاک شده‌اند.

به منظور بزرگداشت مقام شهدای ترور و خانواده‌ها، جمعی از خانواده قربانیان ترور با حضور در انجمن بی تاوان استان آذربایجان غربی، استانی که بیشترین تعداد قربانیان ناشی از تروریسم پ.ک.ک و پژاک را دارد مورد تکریم قرار گرفتند.

درخواست آنها، لزوم حمایت دولت برای محاکمه عاملان و جبران خسارت از قربانیان است.

متأسفانه امروزه اکثریت سران این تروریست‌ها و حامیان آن ها با پناهندگی در کشورهای اروپایی با فرار از تیغ عدالت، همچنان به برنامه‌ریزی علیه مردم ایران اقدام می‌کنند. قصور کشورهای اروپایی در خصوص معاضدت قضایی و اداری در شناسایی و پیگرد این مجرمین، استرداد آنها و توقیف دارایی‌هایشان که باید برای جبران خسارت قربانیان به کار گرفته شود، قابل اغماض نیست.
از وزارت امور خارجه و دستگاه قضایی نیز انتظار می رود در روند تحت تعقیب قرار دادن تروریست های پژاک که روزانه جنایات دهشتناکی را علیه شهروندان بی دفاع کُرد ایرانی اعمال میکنند لحظه ای درنگ‌ نکرده و بین تروریست های محکوم و فراری و شهروندان ایرانی خارج کشور تفاوت قائل شوند . متاسفانه برخی رفتارهای روزهای اخیر دستگاه دیپلماسی موجب آزردگی خاطر خانواده های قربانی ترور و خشونت پژاک شده است فلذا از دستگاه دیپلماسی انتظار می رود؛

۱ـ بر حسب وظایف قانونی خود، به مقامات ذیربط در کشورهای اروپایی که به حمایت از عناصر تروریست پ.ک.ک و پژاک می‌پردازند، در خصوص ضرورت فراهم کردن دسترسی قربانیان ترورها به عدالت قضایی و محاکمه عاملان این ترورها و لزوم عدم حمایت از تروریست‌ها و مسئولیت بین‌المللی آنها به واسطه قصور در انجام تعهدات بین‌المللی تذکری قاطع و با قید فوریت داده شود.
۲ـ ملاقات رسمی جمعی از این قربانیان ترور و خانواده‌هایشان با سفرای کشورهای حامی تروریست‌ها به ویژه پ.ک.ک و پژاک و انعکاس فجایع انجام شده توسط آنها به منظور تسکین آلام و داغ فراموش‌نشدنی این خانواده‌ها و حمایت از حقوقشان ترتیب داده شود.
۳ـ اطلاعات دقیق‌تری از چگونگی اقدامات تروریست ها و حمایت از آنها توسط دولت‌های اروپایی توسط نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور جمع‌آوری و منعکس شود.
۴ـ اطلاعات موثق از میزان و نحوه فعالیت پ.ک.ک و شاخه ایرانی آن، پژاک در سازمان ملل متحد ارائه شود.
۵. در روند تحت تعقیب قرار دادن تروریست های پژاک کوچکترین اهمال و کوتاهی را نپذیرند و به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران این مهم را گوشزد نمایند .

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی
انجمن بی تاوان کرمانشاه
کۆمیتەیا شۆپاندنا رزگاریێ
و جمعی از خانواده شهدای ترور در آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه
جمعی از خانواده های قربانی تروریسم و افراطی گری پ.ک.ک و پژاک

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *