۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • از مرکز فرهنگی تا قندیل: پ.ک.ک از مرکز فرهنگی برای جذب دختران خردسال استفاده می کرد

از مرکز فرهنگی تا قندیل: پ.ک.ک از مرکز فرهنگی برای جذب دختران خردسال استفاده می کرد

  • ۶ مرداد ۱۴۰۱
  • ۱۴۸ بازدید
  • ۰

ادعا شده بود که دختران بین ۷ تا ۱۵ ساله در یک مرکز فرهنگی در آدانا ستیزه جو و به کوه و صفوف پ.ک.ک فرستاده می شدند.

به گزارش انجمن بی تاوان، تیم های وابسته به اداره شعبه مبارزه با تروریسم پلیس آدانا، «مرکز فرهنگ و هنر Binevş» را که در ۸ نوامبر ۲۰۲۰ به جای «مرکز فرهنگی بین النهرین» به دلیل وابستگی به تروریسم پ.ک.ک تأسیس شده بود، مورد بررسی قرار دادند.

در تحقیقات انجام شده همچنین مستند شد که کودکان و نوجوانانی که برای فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری به فرهنگسرا مراجعه می کردند در معرض تبلیغات سازمان تروریستی پ.ک.ک قرار می گرفتند، ابتدا جوانان با این سازمان همدردی کردند. و سپس آنها را به شبه نظامیان تبدیل کردند.

در تحقیقات؛ عایشه ایرماک، سخنگوی سازمان تروریستی کردی PKK/KCK ترکیه، مهمت ساروهان افسر منطقه ای KCK/TDO چوکوروا و امت الله آکچارا افسر زنان منطقه KCK/TDO چوکوروا، ۳۷ نفر، ۱۳ سال که از آنها زن هستند، رمزگشایی شده است. در ۲۷ ژوئن، ۳۷ تروریست پ.ک.ک در عملیاتی همزمان در مرسین، ماردین، وان، دیاربکر، قهرمان مرعش، عثمانیه و شیرناک در آدانا دستگیر شدند.

مشخص شد که تصاویر به دست آمده از لپ تاپ یکی از مظنونین به نام E.Ö. که در مرکز فرهنگ و هنر Binevş نیز کار می کرد، تبلیغاتی ویژه برای دختران است. عکس‌ها و داستان‌های زندگی تروریست‌های زن در YPJ (یگان‌های حفاظت از زنان)، سازمان زنان YPG، شاخه سوری این سازمان، همراه با فیلم‌هایی برای دختران گفته می‌شود و ادعا می‌شود که با این کلمات تبلیغاتی صورت گرفته است. “آنها هم اینجا بزرگ شدند و به ما پیوستند. حالا نوبت شماست.” . مشاهده شد که تصاویری که از رایانه بیرون آمده و مشخص شد در مرکز فرهنگی بین النهرین (MKM) در سال ۲۰۱۵ گرفته شده است، این ادعاها را تأیید می کند.
در تصاویر ضبط شده توسط پلیس، او لباس به اصطلاح سازمان را به همراه تی شرت هایی با عبارت «کردستان» و همچنین تی شرت هایی که عبدالله اوجالان، رهبر به اصطلاح کردها روی آن نوشته شده بود، به تن داشت.دیده می شود که دخترانی که لباس های زرد، قرمز و سبز پوشیده اند در گروه های کرد که سازمان را تبلیغ می کنند، راهپیمایی و آهنگ می خوانند. گونه های کودکان بین ۷ تا ۱۵ سال؛ همچنین قابل توجه است که آنها عبارت “YPG” و “YPJ” را چاپ می کنند.

G.H.Ö. (۲۰) و ع.ه (۲۲) تحت عنوان فعالیت های فرهنگی و هنری در MKM تحت آموزش تشکیلاتی قرار گرفتند و سپس به کوهستان رفتند. A.E در سال ۲۰۱۶; G.H.Ö نیز از خانه فرار کرد و در سال ۲۰۱۹ به سازمان پیوست. معلوم شد که خانواده‌هایشان در این تاریخ‌ها شکایت مفقودی را ارائه کرده‌اند و هر دو همچنان در روستا هستند.

بازداشت در عملیات؛ گزارش شده است که ج.ا. یکی از اعضای مرکز فرهنگ و هنر Binevş در دسامبر ۲۰۲۱ از زندان آزاد شد که قبلاً به اتهام “تامین پرسنل برای یک سازمان تروریستی” محکوم شده بود. ز.د ۲۱ ساله ج.ا. گفته می‌شود که او دختر جوانی به نام استانبول را فریب داده و به او اجازه داده از طریق استانبول به یونان و سپس شمال عراق برود و به اردوگاه‌های سازمان در آنجا بپیوندد.

خطاب به مدیران مرکز فرهنگی Binevş، که عایشه ایرماک، به اصطلاح سخنگوی ترکیه سازمان تروریستی PKK/KCK، آن را به عنوان پایگاهی برای خود انتخاب کرد. ادعا شد که وی در واکنش به این موضوع گفت: «۴ سال است که کاری انجام نمی‌دهی، به اندازه کافی کار نمی‌کنی». به خانواده های پایگاه ایرمک؛ گفته می‌شد که او دستور داده است: «شما در برابر فرزندانتان در مورد همه مسائل مربوط به سازمان صحبت خواهید کرد و حتی بحث‌های سازمانی شما با آنها خواهد بود. بنابراین از علاقه آنها به سازمان اطمینان حاصل می‌کنید».

از سوی دیگر پس از اظهارات خود در دادسرا، ۶ نفر از ۳۷ مظنون شامل ۱۳ زن پس از بازجویی در کلانتری به دادسرا معرفی شدند. ۲۷ نفر از جمله فوندا بویرک و هلین کایا و مهمت کاراکوش، روسای مشترک استان آدانا HDP، به شرط ممنوعیت سفر و “کنترل قضایی” آزاد شدند. آیشه ایرماک سخنگوی PKK/KCK به اصطلاح ترکیه، مهمت ساروهان افسر منطقه ای KCK/TDO چوکوروا، مدیران انجمن فرهنگ و هنر Binevş، مورات گوربوز و ایلاس ارزو نیز دستگیر و روانه زندان شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین