۲۹ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کودتای ساختاری شبکه های اجتماعی پ.ک.ک: آنها گفتند که چگونه جوانان را فریب دادند

کودتای ساختاری شبکه های اجتماعی پ.ک.ک: آنها گفتند که چگونه جوانان را فریب دادند

  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
  • ۲۶۶ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، با انجام عملیات در استانبول، ضربه بزرگی به ساختار شبکه های اجتماعی سازمان تروریستی پ.ک.ک وارد شد. در حالی که ۱۵ مظنون دستگیر شده بودند، مظنونان یکی یکی توضیح دادند که سازمان خونین چگونه جوانان را به دام انداخته است.
سازمان تروریستی پ.ک.ک که با عملیات نیروهای امنیتی تلفات میدانی زیادی را متحمل شده است در شبکه های اجتماعی نیز اجازه حضور ندارد. آنها با تحقیقات انجام شده توسط دفتر دادستان عمومی استانبول شناسایی شدند.

با مدارک و مدارک جمع آوری شده پس از بازجویی علیه آنها کیفرخواست تهیه شد. برای ۱۵ نفر به اتهامات «عضویت در سازمان تروریستی مسلح» و «کمک و تبلیغ»، حکم حبس با مدت‌های مختلف درخواست شد. کیفرخواست شامل تمام جزئیات فعالیت های این سازمان تروریستی بود.

با توجه به کار دفتر دادستانی؛ واحدهای به اصطلاح دفاع مدنی سازمان تروریستی PKK/KCK، یعنی YPS، به ساختار جدیدی رفتند. شعبه رسانه های اجتماعی این سازمان تأسیس شد، حساب هایی با نام های ناشناس افتتاح شد. اعضای سازمان با استفاده از این حساب ها تبلیغات پ.ک.ک را انجام می دادند. به خصوص با جوانانی که مشکل مالی داشتند، مشکلات خانوادگی داشتند و درگیر جرم بودند تماس گرفته شد. پس از دریافت تعاملات، پیام رسانی شروع شد. آنها متقاعد شدند که به گروه کوهستان بپیوندند.

اعتراف: من دختر جوان را شستشوی مغزی دادم
یکی از اعضای سازمان مدیریت اکانت های شبکه های اجتماعی در بیانیه خود به این موضوع اعتراف کرد: «دختری به نام دیلان جان مدام پست های من را در صفحه اینستاگرامم لایک می کرد. من در اینستاگرام پیام شخصی فرستادم تا این فرد را استخدام کنم. یکی از اعضای ستاد کوهستان سازمان تروریستی پ.ک.ک، او نیز به پیام من پاسخ داد، من حدود ۲۰ تا ۲۵ روز با او در مورد فعالیت های ایدئولوژیک سازمان تروریستی پ.ک.ک صحبت کردم، خانواده او به زور می خواستند او ازدواج کند. به هر حال او هم به دنبال فرصتی برای فرار از خانه بود، یک روز به من پیام داد، گفت: “یک هفته دیگر از خانه فرار می کنم.” بنابراین من این شخص را به مونوور و سردار گزارش دادم.”

آنها اکنون در گروه کوهستان هستند
ده ها نفر از جمله زنی که در صحبت ها ذکر شد به هیات کوهستان پیوستند. اکنون دست اندرکاران فعالیت این سازمان منتظر روزی هستند که در برابر قاضی حاضر شوند. دادگاه در روزهای آینده آغاز خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین