۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دست رد قبایل سوری بر سینه پ.ک.ک

  • ۲۴ تیر ۱۴۰۱
  • ۲۴۳ بازدید
  • ۰

سازمان تروریستی PKK/YPG که ۲۰۰۰ نیروی مسلح از قبایل فعال با آنها در سوریه را می خواست، نتوانست آنچه را که انتظار داشت پیدا کند. قبایل درخواست پ.ک.ک را رد کردند.

به گزارش انجمن بی تاوان، در حالی که مقدمات عملیات پنجم در شمال سوریه ادامه داشت، سازمان تروریستی پ ک ک/ ی.پ.گ نگران شد. این سازمان از شورای موسوم به شورای نظامی که در دیرالزور تأسیس کرده بود، درخواست کرد ۲۰۰۰ نیروی مسلح به منبج و تل رفعت، هدف عملیات اعزام شوند. رهبران PKK/YPG که با احمد ابوهولا، فرمانده به اصطلاح شورای نظامی دیرالزور در شهر سور و رقه در شمال دیرالزور دیدار کردند، نتوانستند ابوهولا را متقاعد کنند.اعضای به اصطلاح شورای نظامی سرکردگان پ ک ک را تهدید کردند که اگر اصرار کنید از شورای نظامی خارج می شویم.

نیروهای مسلح به اصطلاح شورای نظامی عمدتاً از اعضای دو قبیله بزرگ منطقه یعنی آکیدت و باگارا تشکیل شده است. قبایلی که از نزدیکی PKK/YPG با دولت دمشق ناراحت هستند، همچنین نمی خواهند با اقوام خود که در ارتش ملی در جنگ احتمالی شرکت خواهند کرد، رودررو شوند. گفته شد که تنها ۲ شورا متعلق به قبیله بکیر با این سازمان تروریستی همکاری می کردند و تعداد کسانی که با پیوستن به نیروها موافقت کردند بیش از ۶۰ نفر نبود.

گفته شد که این سازمان ده‌ها عضو شورای موسوم به شورای نظامی دیرالزور را برکنار کرده است. منابع محلی همچنین اعلام کردند که ده ها تن از اعضای این یگان ها به ویژه در مناطق روستایی رقه و حلب فرار کرده اند. دولت تروریسم در شمال سوریه به دلیل تدارک ترکیه برای عملیات در این منطقه وضعیت فوق العاده در مناطق اشغالی اعلام کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین