۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • آنچه که باید درباره یگان های به اصطلاح حفاظت از زنان گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه دانست

آنچه که باید درباره یگان های به اصطلاح حفاظت از زنان گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه دانست

  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
  • ۷۱۱ بازدید
  • ۱

انجمن بی تاوان : یگان‌های حفاظت از زنان عمدتاً در سوریه مستقر هستند و یک گروه نظامی کرد تماماً زنانه (البته بهتر است بگوییم دخترانه) است که در سال ۲۰۱۳ تشکیل شد. هدف آن در ظاهر دفاع از جمعیت کرد در برابر حملات داعش بود.

در سال ۲۰۱۱ جنگ داخلی سوریه آغاز شد و جمعیت کردها آماده رویارویی با حکومت بشار اسد شدند. بشار اسد نه تنها استقلال کردها را به رسمیت نشناخت، بلکه نقش زنان را در جامعه نیز محدود کرد.

در سال ۲۰۱۲، کردها موفق شدند از فرت ظهور داعش استفاده کرده و یک منطقه خودمختار واقع در شمال شرق سوریه را کنترل کنند.

یگان حفاظت از زنان (YPJ) در ۴ آوریل ۲۰۱۳ تاسیس شد. این جناح زنانه YPG، یگان های حفاظت مردم است. YPJ، مانند YPG، بخشی از نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)، نیروهای مسلح گروه تروریستی پ.ک.ک در شمال سوریه است.

زنان قبل از سال ۲۰۱۳ در جنگ شرکت داشتند، اما تنها در آن سال، یک تیپ کاملاً زنانه تشکیل شد. جیندیرس، شهری در شمال سوریه، میزبان اولین تیپ زن بود. سپس فعالیت ها و نبردهای خود را به سمت کانتون های جزیره و کوبانی گسترش داد.

از زمان تشکیل، تعداد واحدهای به اصطلاح حفاظت از زنان افزایش یافت. تمام زنان بخشی از YPG به طور خودکار بخشی از گردان جدید شدند. در ابتدا فقط یک گردان در هر کانتون وجود داشت.

زنان YPJ داوطلب هستند،حقوقی دریافت نمی کنند و هیچ نوع قراردادی را امضا نمی کنند. آنها به دلیل وفاداری بخشی از YPJ باقی می مانند. در این گروه زنان به شدت از استفاده از تلفن و رسانه های اجتماعی و شروع روابط عاشقانه منع می شوند.

YPJ پس از تلفات فراوان در نبردهای ۲۰۱۷ تصمیم گرفت که زنان متاهل نمی توانند به این جناح بپیوندند.

تا پایان سال ۲۰۱۴، بیش از ۷۰۰۰ زن بین ۱۸ تا ۴۰ سال با هم می جنگیدند.

در نوامبر ۲۰۱۶، ی.پ.ژ ۲۰۰۰۰ عضو و تا اوت ۲۰۱۷ حدود ۲۴۰۰۰ عضو داشت.

پس از شکست داعش، تعداد آنها کاهش یافت. اکنون تنها ۵۰۰۰ زن در یگان های حفاظت از زنان عضویت دارند.چرا که اکثر آن ها راهی قندیل شدند تا در صفوف پ.ک.ک در مقابل ترکیه بجنگند.

ی.پ.ژ به دلیل همسویی سیاسی خود با حزب اتحاد دموکراتیک کرد (PYD) شاخه سیاسی پ.ک.ک در سوریه، ایدئولوژی خود را بر اساس فلسفه عبدالله اوجالان قرار می دهد.

اعضای جدید YPJ باید حداقل یک ماه تاکتیک های نظامی را تمرین کنند و تئوری های سیاسی را مطالعه کنند.

آموزش هایی که این زنان می بینند نه تنها فیزیکی است، بلکه شامل فلسفه و تاریخ فمینیسم نیز می شود.

در سال ۲۰۱۴، در جریان محاصره کوبانی، هر دو YPJ و YPG  ده تن تجهیزات پزشکی و ۲۴ تن اسلحه کوچک و مهمات دریافت کردند. ایالات متحده و دولت اقلیم کردستان در عراق آن ۲۷ بسته را برای حمایت از آنها در برابر داعش ارسال کردند.

در سال ۲۰۲۰ یک رسوایی بزرگ به یگان های حفاظت از زنان رسید. سازمان ملل گزارش داد که هم YPJ و هم YPG سربازان کودک را برای جنگیدن در جنگ های خود استخدام می کنند. بر اساس گزارش سازمان ملل، این دو جناح بیشترین تعداد کودکان استخدام شده را داشتند که به ۲۸۳ نفر رسید.

در سال ۲۰۱۴، گروه‌های کرد به منظور حمایت و ممنوعیت کودکان در درگیری‌های مسلحانه، با تماس ژنو توافق کردند. با وجود این توافق، YPJ کودکان زیر ۱۸ سال بیشتری را در صفوف خود به کار گرفت.

در مورد کودکان و دختران دختر، شرکت آنها در YPJ اغلب به شرایط سخت خانگی یا فرار از ازدواج اجباری مربوط می شود.

در پایان باید گفت که YPJ یک ترفند فریبکارانه از سوی سران گروه تروریستی پ.ک.ک بود تا از این طریق به طور گسترده به جذب نیرو پرداخته و از زنان و دختران در برابر افکار عمومی سوء استفاده نمایند.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. از گروه های تروریستی تحت نام مدافعان حرم که در سوریه فعالیت میکنند،هم خبری تهیه کنید تا جنایات اونا هم مشخص بشه،و بگید که همین گروه ها با کمک به بشار جنایتکار باعث ویرانی خانه ها و کشته شدن هزاران زن و کودک و آوارگی اونا شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *