۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • ۶۰۰ هزار لیر در ماه از HDP به مراد قره ییلان؛ سرکرده پ.ک.ک داده می شود

۶۰۰ هزار لیر در ماه از HDP به مراد قره ییلان؛ سرکرده پ.ک.ک داده می شود

  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱
  • ۱۷۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : در تحقیقات انجام شده توسط پلیس آنکارا و دفتر دادستانی عمومی آنکارا در مورد ساختار مالی سازمان تروریستی پ.ک.ک با گزارش های ۱۰ ساله MASAK براورد شده ک ماهانه ۶۰۰ هزار لیره از طریق شهرداری های HDP (حزب دمکراتیک خلقها) به قندیل می رود.
مشخص شده که درآمدهای به دست آمده از راه های غیرقانونی توسط مسئول اصلی امور مالی KCK ترکیه به معاون توسعه شهرداری منتقل شده و مبلغ تعیین شده از طریق معاون شهردار در اختیار شخص دیگری قرار گرفته است. یکی دیگر از وظایف نمایندگان HDP در چارچوب تحقیقات مشخص شده است. که پ.ک.ک این پول را از طریق معاونان یا پیک های خصوصی به موراد قره ییلان (رهبر مشترک پ ک ک ) در قندیل منتقل کرده است.

در تحقیقات پرونده کوبانی مستقر در آنکارا در مورد متهمان، از جمله صلاح الدین دمیرتاش، رئیس سابق HDP، در مورد حوادث کوبانی، ساختار مالی پ.ک.ک مطابق با اظهارات شاهدان مخفی و مظنونان رمزگشایی شد. در تحقیقات انجام شده توسط احمد آلتون معاون دادستان عمومی آنکارا، کیفرخواست ۸۹۵ صفحه ای علیه ۸۹ متهم که ۱۸ نفر از آنها دستگیر شدند، در جریان عملیات انجام شده توسط تیم های شعبه ضد ترور امنیتی آنکارا تهیه شد. در تحقیقات، از ساختار مالی که پ‌ک‌ک با شهرداری‌ها و معاونان HDP ایجاد کرده بود، عکسبرداری شد.
اقدامات قضایی علیه ۹۱ مظنون از جمله موراد قره ییلان رهبر پ.ک.ک، شهرداران و معاونان HDP که در نتیجه بررسی داده های مالی ۱۰ ساله مشخص شد که در ساختار مالی پ.ک.ک نقش داشته اند، آغاز شد.در کیفرخواست آمده بود که مدیریت مالی پ‌ک‌ک توسط خود رهبر عبدالله اوجالان و کمیته مرکزی تحت کنترل او و یکی از اعضای منتخب از این کمیته در دوره‌های اولیه کنترل می‌شد، مجموعه با توجه به نیازها و منابع سازمان. در خصوص “نظام اقتصادی و مالی” سازمان با برنامه ریزی سالانه در هماهنگی کمیته اقتصاد و دارایی انجام می شود و در چارچوب نظام بودجه در حوزه مالی کمیته های مالی در همه زمینه ها تشکیل می شود، همه کارها در این کمیته ها متمرکز می شود و کمیته حسابرسی تشکیل می شود و کلیه منابع درآمدی- هزینه ای در هر زمینه به طور منظم سازماندهی می شود.

در ساختار مالی سازمان، انواع قاچاق (مواد مخدر، سوخت، سیگار، افراد، اسلحه، کالا)، انواع جرایم فساد مالی، به اصطلاح مالیات، اخاذی، سرقت، آدم ربایی و غیره وجود دارد ، که به نام های مختلف از مردم پول جمع آوری کرده و از فعالیت های اجتماعی پول به دست آوردند. در کیفرخواست آمده است که علاوه بر فعالیت‌های مالی غیرقانونی، قاچاق و فساد، از فعالیت‌های غیرقانونی، درآمدهای فعالیت‌های اجتماعی، شرکت‌های تبلیغاتی، مؤسسات غیرانتفاعی و فعالیت‌های رسانه‌ای نیز از طرف پ ک ک درآمد کسب شده است.

در شهادت یک شاهد مخفی به نام اولاش در کیفرخواست، او گفت که ساختارهای مالی KCK ترکیه و ه.پ.گ وجود دارد و جمال، عضو شورای اجرایی KCK، با نام رمز مورات کاراییلان، مسئول اصلی همه این ساختارهای مالی است. اولاش با بیان اینکه ساختار مالی KCK ترکیه به دو بخش تقسیم شده است، گفت: “کار در کلانشهرهای ترکیه متشکل از خزانه دار کل HDP، DBP و خزانه داران استانی و همچنین افراد مستحکم، وفادار و قابل اعتمادی است که قرار است منصوب شوند. کارها از طریق این افراد انجام می دهند. فعالیت های مالیاتی از طرف سازمان تحت عنوان کمک های مالی و کمک های کسبه انجام می شد که در گذشته این مبالغی که ازسرمایه دارن به نمایندگی از سازمان اخذ می شد تحت عنوان مالیات مستقیم جمع آوری می شد.

این شاهد مخفی که می‌گوید رکن مهم دیگر فعالیت‌های مالی KCK ترکیه از طریق مناقصات، مجوزها و روش‌های منطقه یی در شهرداری‌های استان‌های شرقی و جنوب شرقی انجام می‌شود که توسط احزاب مانند BDP، HDP، DPB به دست آمده است. تحت عنوان کمک های مالی از سرمایه داران این منطقه جمع آوری و به امور مالی KCK ترکیه منتقل می شود. این شاهد مخفی خاطرنشان کرد: به سخنگوی KCK ترکیه ماهانه ۶۰۰ هزار لیره از سوی امور مالی KCK ترکیه داده شده است و اگر این بودجه کافی نبود، بودجه اضافی مورد نیاز برای اقدام و رویداد درخواست شده و تحت پوشش امور مالی مربوطه قرار گرفته است.

علاوه بر این فعالیت‌ها، شاهد مخفی شهادت داد که در مکان‌هایی که سازمان‌های استانی و .منطقه یی BDP، HDP و DBP در آن مستقر هستند، کمپین‌های مختلفی با نام‌های مختلف از جمله تقویم، دسته کلید، نشان‌ها، فطره، زکات، پوست‌های قربانی سازماندهی شده است. ، کارت های نوروزی، غذا در هتل های مجلل و سازمان های صبحانه و غیره. وی افزود: درآمد حاصل شد تا از طریق این فعالیت ها به امور مالی KCK ترکیه منتقل شود.

این شاهد مخفی با تشریح تردد پول از طریق شهرداری های HDP به قندیل با دستور مراد قره ییلان ، رهبر حزب کارگران کردستان، جمع اوری می شد و این پولها با پوشش واسمهایی گوناگون به قندیل فرستاده می شد «این پول ها، از طریق ، سازمان زنان (DÖKH، KJA، TJA)، سازمان جوانان (قانونی، غیرقانونی)، کمیته سرهیلدان. ، انجمن ۷۸، انجمن روژاوا، MEYA-DER، GÖÇ-DER، TUHAD-FED/ TAY-DER، زندان ها، هماهنگی بیرونی زندان ها، گروه صلح، DTK، DBP، کمیته ادارات محلی، کمیته روشنگری علمی و آموزش، مادران صلح جمع اوری می شد

جدای از بودجه ۶۰۰ هزار لیره ترکیه که به طور منظم هر ماه به مدیر اجرایی KCK ترکیه داده می شود، به مناسبتهای موجود در تقویم پ ک ک نیز از جمله ،۱۵ فوریه، ۸ مارس، ۲۱ مارس (نوروزیس)، ۱ می، ۱۸ می، ۱۵ اوت، ۹ اکتبر، ۲۷ نوامبر و غیره. ، پرچم، پوستر، بنر، بیانیه، ارز، استیکر، بیلبورد و غیره در روزهای مهم، پانل ها، سمینارها، جلسات سالن های مختلف، بزرگداشت ها، جشن ها، انواع اقدامات، رویدادها در انتخابات عمومی و محلی (تقریباً ۲۵ تا ۳۰ تریلیون بودجه تخصیص داده شده است)، هزینه رفت و برگشت کسانی که از طریق هوایی یا جاده ای به اربیل و قندیل می روند، سفرهای قانونی – غیرقانونی به قندیل از طریق جاده، راه های غیرقانونی، کارکنان، نیمه کارکنان. ، کارمندان حقوقی، نمایندگان سازمان های مردم نهاد، اعضای شورای شهرداری، هزینه رفت و برگشت اعضای جنبش کارگری، هزینه رفت و برگشت کسانی که می خواهند گزارش، اطلاعات و اسناد را به سازمان ارائه دهند و کسانی که برای حل خانواده خود به منطقه قندیل می روند. مشکلات عشایری و اجتماعی از طریق سازمان به جز وجوه دریافتی ماهیانه بابت هزینه های برگشت واریز می شود. مبلغ ماهانه پولی که قرار است توزیع شود پس از تاییدمسئول مالیپ ک ک بناممراد قره ییلان در قندیل توزیع می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین