۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • آلتان تان: پ.ک.ک باید تصمیم خود را روشن کند.اسلحه یا دموکراسی؟!

آلتان تان: پ.ک.ک باید تصمیم خود را روشن کند.اسلحه یا دموکراسی؟!

  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱
  • ۱۷۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : آلتان تان، سیاستمدار کرد درباره درگیری صلاح‌الدین دمیرتاش و پ‌ک‌ک گفت: سیاستمداران کرد و پ‌ک‌ک باید تصمیم خود را روشن کنند، یا سلاح و کشتار، یا راه دموکراتیک و دفاع از حقوق و حقوق کردها.

آلتان تن در بولتن خبری کردستان ۲۴ شرکت کرد و درباره درگیری های گروه تروریستی پ ک ک) و صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) صحبت کرد.

تان درباره مبارزه از طریق سلاح و سیاست اظهار داشت: آیا مبارزه برای احقاق حقوق و عدالت همراه با سلاح و سلاح و به صورت دموکراتیک انجام می شود یا خیر؟ پاسخ به این سوال یک “نه” قاطع است. سلاح، اسلحه، قتل، ترور و مبارزه برای راه‌های دموکراتیک نمی‌تواند در تمام جهان با هم همراه باشد. آنها این را در اسپانیا امتحان کرده اند، در ایرلند امتحان کرده اند، در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین مانند کلمبیا، نیکاراگوئه و بولیوی امتحان کرده اند، این امکان پذیر نیست.

آلتان تان سیاستمدار اظهار داشت: سیاستمداران کرد به ویژه پ.ک.ک باید تصمیم خود را روشن کنند، یا سلاح، سلاح، قتل، ترور یا راه دموکراتیک و دفاع از حقوق و عدالت و حمایت از کردها.

وی همچنین تصریح کرد: دولت عمیق ترکیه نمی‌خواهد پ‌ک‌ک از سلاح‌های خود دست بردارد، آنها به مبارزه با پ‌ک‌ک، رژیم خود، سیاست و قدرتشان ادامه دادند. پ ک ک بهانه آورد. اما پ ک ک باید بداند که این راه درستی نیست.سیاست آمریکا، به نفع کردها نیست. بنابراین اکنون، حتی دولت عمیق نیز نمی‌خواهد چریک‌های کرد سلاح‌های خود را زمین بگذارند. پ‌ک‌ک در حال حاضر بر خلاف مسیر دموکراتیک پیش می‌رود. بنابراین، این یک تصمیم مهم است و زمان آن به پایان رسیده است.»

آلتان تن می گوید: «HDP و PKK باید قانع شوند، زمانی نیست، هفت هشت ماه تا انتخابات باقی مانده است، این روزها بسیار مهم است، اگر این تصمیم درست نباشد، حتی قبل از انتخابات، حتی بعد از انتخابات. ما کردها نمی توانیم چیزی به دست بیاوریم.”

تان در خصوص اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که گفته بود در ترکیه مسئله کردی وجود ندارد، گفت: قبلا انکار کردها وجود داشت، این تکذیب تمام شده است، اما مسئله کردها حل نشده است. هنوز زبان مادری در آموزش نیست، نام روستاها و شهرها برگردانده نشده، خیلی چیزها هست که هنوز حل نشده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که احزاب اپوزیسیون ترکیه در مورد مسئله کردها چیزی نمی گویند، برنامه و وعده آنها برای کردها هنوز مشخص نیست، بنابراین کردها نیز مات شده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین