۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش شدید آمار عضویت در پژاک

  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • ۱۱۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: یکی از مشکلات مهم گروهک تروریستی پژاک که در سال جدید میلادی با آن دست و پنجه نرم می کند کاهش چشمگیر آمار عضویت اعضای جدید است. پ.ک.ک در به اصطلاح کنگره اخیر پژاک دستور جذب حداقل ۳۰۰۰ نفر را صادر کرده بود. حال اینکه با گذشت دو سال پژاک نتوانسته است حداقل ۱۰۰ نفر را از مناطق کردنشین ایران به عضویت خود درآورد و همین امر سبب ایجاد اختلافات گسترده سران پ.ک.ک و پژاک شده است.

بی رغبتی کادرهای پژاک به ادامه فعالیت در مرزهای ایران یکی از عوامل کاهش جذب نیروی جدید است. چرا که جذب نیرو و سازماندهی آن خود یک فعالیت دردسرساز است که کادرها نمی خواهند با آن مواجه شوند و فرماندهان پژاک عملا به این موضوع پی برده اند که پ.ک.ک اعضای ایرانی جذب شده را نیز به مناطق درگیر با ترکیه میفرستد و آن ها هیچ انگیزه و جراتی برای انجام فعالیت هایشان در مرزهای ایران ندارند.

همچنین حضور سرکرده های پژاک در اروپا و عدم حضور در قندیل و نبود برنامه مستقل و هدف مشخص از سوی پژاک، باعث از بین رفتن انگیزه کادرها برای ماندن در صفوف پژاک شده است و در ماه های اخیر چندین فرمانده بلندپایه پژاک خود را تسلیم نیروهای امنیتی ایران کرده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *