۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • یک روزنامه لندنی می گوید عراق بزرگترین حمله ترکیه به پ.ک.ک را هماهنگ می کند

یک روزنامه لندنی می گوید عراق بزرگترین حمله ترکیه به پ.ک.ک را هماهنگ می کند

  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
  • ۸۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: موج بی سابقه سفر مقامات ترکیه به عراق و استقبال مقامات عراقی در آنکارا نتایج مثبتی را برای ترکیه به همراه داشته است که هدف اصلی خود را پایان دادن به پ.ک.ک در خاک عراق تامین می کند.

روزنامه عربی چاپ لندن روز شنبه گزارش داد که دیدارهای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با مقامات عراقی ترکیبی از مسائل امنیتی، اقتصادی و آب بود.

وی گفت که دولت عراق با توسعه هماهنگی با ترکیه در مورد موضوع پ.ک.ک موافقت کرده است.

وی گفت عراق با عملیات ترکیه علیه پ.ک.ک در داخل عراق موافقت کرده است.

نشست‌ها و رایزنی‌های فشرده مقامات ارشد نظامی و امنیتی ترکیه با همتایان عراقی خود در چند ماه گذشته، همراه با تهدیدات رجب طیب اردوغان علیه پ‌ک‌ک و نشانه‌هایی از قریب‌الوقوع بودن جنگ برای پایان دادن به پ‌ک‌ک نشان می‌دهد که ترکیه نزدیک بزرگترین عملیات نظامی علیه پایگاه ها و مقرهای گروه کارگران کردستان (PKK) است.

مراد کارایلان، عضو کمیته مرکزی پ‌ک‌ک گفت: دیدارهای مقامات ارشد ترکیه و عراق نشان می‌دهد که ترکیه قصد دارد حملات خود را به نیروهایشان گسترش دهد. او به رسانه های پ ک ک گفت: «عراق برای توجیه عملیات ترکیه تلاش می کند.»

در این گزارش آمده است: «تاکتیک‌های سیاسی ترکیه برای متقاعد کردن مقامات دولتی عراق برای مشارکت در نبرد با پ‌ک‌ک بر چند موضوع استوار شده است».

وی گفت که ترکیه سرمایه گذاری زیادی در بحران آبی که عراق با آن مواجه است انجام داده است. ترکیه مقادیر زیادی آب از رودخانه‌های دجله و فرات را در سدهای بزرگی که بر روی آنها ساخته شده است، ضبط کرده است و عراق را مجبور کرده است که نه تنها برای حمله به پ‌ک‌ک در داخل عراق چراغ قرمز نشان دهد، بلکه برای مقابله و همکاری با پ‌ک‌ک نیز هماهنگ شود.

در این گزارش همچنین آمده است که نتیجه سفر هیات ترکیه به عراق تنها موضوع پ.ک.ک بوده و ترکیه قصد دارد در بهار امسال بزرگترین حمله تاریخ جنگ علیه پ.ک.ک را در عراق آغاز کند.

مبارزه آنکارا علیه پ‌ک‌ک در داخل عراق بر اساس توافق مشترک با احزاب محلی عراق در مورد لزوم پایان دادن به فعالیت‌های پ.ک.ک در خاک عراق، تسهیل توسعه هماهنگی اقتصادی بین بغداد و آنکارا و غلبه بر درگیری‌ها به‌ویژه موضوع آب است. “

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین