۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • مرد جوان اهل کوبانی راز آنچه در حین حفر تونل برای پ‌ک‌ک در شنگال رخ داد را فاش کرد

مرد جوان اهل کوبانی راز آنچه در حین حفر تونل برای پ‌ک‌ک در شنگال رخ داد را فاش کرد

  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
  • ۱۱۸ بازدید
  • ۰

یک جوان کرد اهل شهر کوبانی در سوریه اسرار مربوط به تونل های گروه تروریستی کارگران کردستان (PKK) در شهر شنگال و آزار، شکنجه و بی عدالتی عناصر پ.ک.ک علیه کودکان خردسال ربوده شده را فاش کرد.

به گزارش انجمن بی تاوان، یک جوان اهل شهر کوبانی که از ترس کشته شدن توسط جلادان پ.ک.ک ترجیح داد نامش فاش نشود در گفت وگوی اختصاصی با رادیو ریباز گفت: تعداد زیادی از قاچاقچیان که رابطه مستقیمی با کادرهای پ.ک.ک در شنگال دارند، بر قاچاق شهروندان سوری نظارت می کنند.

این جوان کرد گفت: «مسئولان پ.ک.ک در شنگال شهروندانی را که توسط قاچاقچیان با هماهنگی پ.ک.ک به شنگال منتقل شده‌اند مجبور می‌کنند ماه‌ها بدون دستمزد کار کنند و مدارک شناسایی و وسایل ارتباطی آن‌ها را با خود می‌برند تا ارتباط آنها با دنیای خارج را قطع کنند و هر شهروندی که با بی عدالتی که در معرض آن قرار می گیرد مخالفت کند، بیش از ۴ ماه در زندان هایی که فاقد اولیه ترین نیازهای زندگی هستند، زندانی می شود.

این جوان کُرد افزود: کودکان زیر ۱۵ سال ربوده شده هستند که در شنگال به ویژه در منطقه کوهستانی و منطقه باری شنگال در حفر تونل کار می کنند و هر روز در حسرت خانواده اشک می ریزند، اما همه امکانات و ارتباط با دنیای خارج از آنها قطع شده است.»
این جوان که اهل کوبانی است، افزود: می خواستم برای یافتن فرصت شغلی به اقلیم کردستان بیایم تا از نظر مالی به خانواده ام در شهر کوبانی کمک کنم، اما قاچاقچی به نام (محمد) مرا تحویل گرفت. یکی از مقامات پ.ک.ک در شهر شنگال با (بوتان) تماس گرفت و او اهل ترکیه است و مرا مجبور کرد که برای حفر تونل برای PKK کار کنم.
وی تاکید کرد: بیش از ۷ ماه در حفر تونل کار کردم و حقوق توافقی (۴۰۰ دلار در ماه) را دریافت نکردم و زمانی که حقوق ماهانه خود را مطالبه کردیم، تهدید به زندان و شکنجه شدیم.
وی افزود: با وجود ساعت‌ها حفر تونل‌های مستمر، مواد غذایی که در اختیار ما قرار می‌گرفت بسیار بد بود و هیچ گونه مراقبت بهداشتی برای کارگران وجود ندارد و کسانی هستند که در حین کار یک بازوی خود را از دست داده‌اند و درمان موجود (قطع دست) به روش‌های بدوی و بستن آن با باندهای پزشکی بوده است».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین