۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مذاکرات صلح در ترکیه متوقف نشده است

  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
  • ۳۱۰ بازدید
  • ۰

آتالای از همه‌ی منتقدین خواست در خصوص نتایج روند مذاکرات صلح، صبور باشند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، بشیر آتالای معاون نخست وزیر و رییس ستاد فرماندهی مبارزه با ترور ترکیه که در مذاکرات صلح با پ.ک.ک، پس از اردوغان از بیشترین اختیارات برخوردار است در مجلس ملی در مورد روند گفتگوهای موجود توضیحاتی ارائه کرد. وی اعلام کرد:« برخلاف برخی ادعاهای موجود، مذاکرات صلح متوقف نشده است و با تمام حساسیت و ظرافت خود در این مسیر قدم بر می داریم. واقعیت این است که مهم ترین هدف مذاکرات صلح، از میان برداشتن معضل ترور است و این مساله برای ما دارای اهمیت ویژه ای است. در حال حاضر اقدامات مثبتی در حوزه ی اعتمادسازی متقابل وجود دارد و در استان های جنوب و جنوب شرقی، تلاش گسترده ای برای عادی سازی وضعیت حاکم بر این مناطق وجود دارد».
وی در ادامه افزود:« معضل ترور، در عرض دوره ای نزدیک به نیم قرن، ترکیه را دچار معضلات و مشکلات بزرگ کرد و خطاب به منتقدین مذاکرات صلح می گویم؛ توقع نداشته باشید که چنین معضل ریشه دار و بزرگی در کوتاه مدت حل شود. در نمونه های کشورهای خارجی و تجارب متفاوت مشاهده شده در کشورهای دیگر نیز همواره در حوزه ی مذاکرات صلح فراز و نشیب وجود داشته است و ما نیز به حرکت در این مسیر ادامه می دهیم و از همه می خواهم در خصوص نتایج روند مذاکرات صلح، صبور باشند».
بشیر آتالای چند روز پیش در خصوص همین موضوع در توضیحاتی کوتاه، به این موضوع اشاره کرد که عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک و حزب صلح و دموکراسی طی ماه های اخیر اقدامات مثبت فراوانی انجام داده اند. این اظهار نظر آتالای با واکنش تند احزاب مخالف دولت روبرو شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین