۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق، خواهان آزادی اوجالان است

سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق، خواهان آزادی اوجالان است

  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
  • ۲۵۲ بازدید
  • ۰

جعفر ایمنکی اعلام کرد که حزب وی، آزادی اوجالان را گام مهمی در مسیر حل معضلات کردهای ترکیه می داند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه ی تلویزیونی Rudaw بعدازظهر امروز در شهر کردنشین دیاربکر ترکیه، برای نخستین بار مراسم سالگرد وفات ملا مصطفی بارزانی به شکل رسمی برگزار شد. در این مراسم که با اجرای سرود «ای رقیب» آغاز شد، پروفسور اسماعیل بشیکچی جامعه شناس و کردشناس مشهور ترکیه و پرفوسور قدری یلدرم سخنرانی کردند و صدها پرچم اقلیم کردستان بین حاضرین توزیع شد.
جعفر ایمنکی سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق در حاشیه ی این مراسم و در گفتگو با شبکه ی روداو گفت:« ما بارزانی را پدر معنوی کردها می دانیم و با برگزاری این مراسم در دیاربکر، می خواهیم نشان دهیم که بارزانی برای همه ی کردها یک سمبل مشترک و ارزشمند است. ما به آزادی کردهای ترکیه نیز اهمیت می دهیم و در اقلیم کردستان عراق میلیون ها امضا برای آزادی جناب اوجالان گردآوری شده و همواره تاکید کرده ایم که حزب ما، آزادی اوجالان را گام مهمی در مسیر حل معضلات کردهای ترکیه می داند. زمانی هم که بارزانی به دیاربکر آمد؛ بر این موضوع تاکید کرد که حتی اگر امکان ملاقات با اوجالان وجود داشته باشد، ترجیح می دهد او را در زندان نبیند و منتظر باشد تا اوجالان را پس از آزادی از زندان ببیند».
وی در ادامه و در مورد خودگردانی کردهای سوری نیز گفت:«ما به اراده ی مردم کُرد سوریه احتنرام می گذاریم و استراتژی ما در خصوص این مساله، تاکید بر اتحاد احزاب کُردی است. اطینان دارم که اختلافلات ما در این خصوص به پایان می رسد و کنگره ی ملی کُرد نیز در اربیل برگزار خواهد شد».
ایمنکی در پایان بر این موضوع تاکید کرد که حزب دموکرات کردستان عراق خواهان آن است که «پلاتفرم دموکرات کردستان» به عنوان یک نهاد سیاسی نزدیک به مکتب بارزانی در مناطق کردنشین ترکیه به فعالیت های سیاسی و تشکیلاتی خود توسعه دهد و خود را برای مشارکت در انتخابات، مهیا کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین