۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • قائم مقام وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان:

قائم مقام وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان:

  • ۲۲ مهر ۱۳۹۳
  • ۲۸۰ بازدید
  • ۰

نمی توانیم برای کمک به کوبانی هیچ اقدامی انجام دهیم
قائم مقام وزیر نیروی پیشمرگ اقلیم کردستان ضمن پاسخ تند به منتقدین عملکرد دولت اقلیم و نیروی پیشمرگ در خصوص کوبانی، تاکید کرد که اربیل از لحاظ کمک و پشتیبانی از مردم و مبارزین کُرد سوری در کوبانی برای مقابله با داعش نمی تواند هیچ اقدامی انجام دهد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کرد پرس: انور حاجی عثمان در گفتگو با سایت رسمی حزب دموکرات کردستان عراق به تندی به انتقادات وارده به دولت اقلیم و نیروی پیشمرگ مبنی بر اهمال در کمک به مردم و مبارزین کُرد در کوبانی پاسخ داد.
وی با تاکید بر اینکه کُردها قبلاً هم بمباران شیمیایی حلبچه و انفال را تجربه کرده اند این ادعا که با سقوط کوبانی همه کُردها در منطقه سقوط می کنند را رد کرد.
این مقام پیشمرگ گفت: اگرچه کوبانی بخشی از کردستان است و ما نگران وضعیت پیش آمده هستیم و آرزو می کردیم که در کردستان سوریه می بودیم و با آنها همکاری می کردیم، اما همگی آگاهند که صدها کیلومتر با آنها دور هستیم و هیچ کاری از دست ما برنمی آید و حتی نیروهای مدافع خلق در دیگر بخش های کردستان سوریه نمی توانند به کوبانی کمک کنند.
انور حاجی عثمان از احزاب سیاسی اقلیم کردستان درخواست کرد که کوبانی را برای تبلیغات سیاسی خود بکار نبرند و از این گفته ها که اگر کوبانی سقوط کند همه کُردها شکست خواهند خورد؛ بپرهیزند.
معاون وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان در خصوص تلاش های اربیل برای کمک به کوبانی گفت: هر چند تلاش کردیم که هم نیرو و هم اسلحه و مهمات به کوبانی منتقل کنیم، اما به دلیل شرایط جغرافیایی نتوانستیم این کار را انجام دهیم.
وی در پاسخ به منتقدین به عملکرد دولت اقلیم و نیروهای پیشمرگ در مسئله کوبانی گفت: دیگر دست از زبان درازی بردارید، زیرا نمی توانیم هیچ اقدامی برای کوبانی انجام دهیم، به جای استفاده تبلیغاتی از کوبانی، شجاع باشید و خود به آنجا بروید و اگر توانستید این کار را انجام دهید به همگان اعلام کنید که اربیل هیچ اقدامی انجام نداد.
این سخنان در حالی است که پیشتر جبار یاور دبیر کل وزارت نیروی پیشمرگ اعلام کرده بود که اقلیم کردستان برای مردم و مبارزین کُرد در کوبانی کمک تسلیحاتی ارسال کرده است.
اظهارات و گزارشات در خصوص کمک اقلیم کردستان به کوبانی ضد و نقیض می باشد و این مسئله تبدیل به موضوعی برای رقابت های حزبی تبدیل شده است.
پیشتر نیز مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان اعلام کرده بود که تلاش فراوانی برای کمک به کوبانی انجام داده اند اما به دلیل شرایط جغرافیایی، این تلاش ها به نتیجه نرسیده است.
کانتون کوبانی در شمال سوریه با مناطق کُردنشین در ترکیه هم مرز است و تنها راه کمک به این کانتون استفاده از خاک ترکیه می باشد که مقامات آنکارا اجازه این کار را صادر نکرده اند و این مسئله باعث بروز تنش و ناآرامی و تظاهرات خیابانی کُردها در ترکیه شده است.
دولت ترکیه متهم است که مانع از ارسال کمک به کوبانی می شود و همزمان به داعش کمک کرده و اجازه تردد اعضای این گروه در مرزهای خود را می دهد، ادعایی که آنکارا تکذیب می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین