۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • غربی ها عاشق داستان سرایی های پ.ک.ک و پژاک درباره زنان و دختران هستند

غربی ها عاشق داستان سرایی های پ.ک.ک و پژاک درباره زنان و دختران هستند

  • ۶ تیر ۱۴۰۱
  • ۴۸۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : رسانه های غربی مجذوب مبارزان زن کردی شده اند که اسلحه به دست گرفته و علیه داعش می جنگند و می دانند که این مبارزان زن کرد از پشت صحنه فرماندهی (پ ک ک) را بر عهده دارند. اما چرا اروپایی ها از تخلفات پ.ک.ک علیه زنان، استخدام خردسالان و کودکان و دستگیری روزنامه نگاران چشم پوشی می کنند؟

هالیوود ریپورتر گزارش داد که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا و دخترش چلسی مشغول ساخت یک سریال درام درباره زنان کردی هستند که در شهر کوبانی علیه داعش جنگیده اند. این سایت گفته است که ایده این سریال از کتاب «دختران کوبانی: داستانی از شورش، شجاعت و عدالت» نوشته نویسنده آمریکایی گیل تزماخ لمون گرفته شده است.

البته این خبر بسیار شگفت انگیزی است، زیرا توجه جهانیان را به تراژدی کردها، واقعیت زنان کرد و مشارکت آنها در مبارزات سیاسی و نظامی جلب می کند. اما زن کرد در صفوف گروه تروریستی(PKK) از سال ۱۹۸۴ اسلحه حمل می کند و با ارتش ترکیه می جنگد؟ چرا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به قهرمانی و شجاعت او توجه نکردند، در حالی که او در قله‌های کوه‌ها با سربازان ترک، متحدان آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در ناتو می‌جنگید؟!

چه چیزی باعث شد که جهان پس از این همه سال ناگهان با رشادت های زنان کرد بیدار شود؟ آیا سازمان تروریستی “داعش” که در واشنگتن، مادرید، لندن، برلین، پاریس و بروکسل به آنها حمله کرد، جهان را بیدار کرد و متوجه شد که زنان کرد به نمایندگی از ارتش آمریکا و اروپا می جنگند؟ در این صورت آیا باید از داعش تشکر کنم که دنیا را متوجه فجایع کردها و زنانشان کرده است!؟ یا باید از پ.ک.ک تشکر کنم که زیر سن قانونی را به خدمت گرفت و زنان کرد را اسلحه حمل کرد؟! من هرگز این کار و آن را نمی کنم. اگر زن کرد در حال حمل اسلحه زیبا باشد، از نظر آنها زیباتر است و گل رز و قلم و بچه نیز به همراه دارد.

یک روزنامه‌نگار آلمانی، بلژیکی یا آمریکایی از مناطق کردنشین شمال سوریه بازدید می‌کند، انگار در یک تور گردشگری است و از آنجا با یک خبر، یک فیلم مستند یا یک کتاب بیرون می‌آید. در جامعه نفوذ نمی کند. او به حرف مخالفان و منتقدان گوش نمی دهد. او تعداد زندان ها را نمی داند و تعداد زندانیان را! او از میزان انحلال های داخلی و میزان فساد نمی داند! اشاره به بازیگر، کارگردان و رهبر واقعی مرجع حاکم در آنجا نیست. فقط سطحی به صحنه نگاه می کند و به قدرتی گوش می دهد که بهترین تصویر ممکن را از خبرنگار بازدید کننده (گردشگر) ارائه می دهد.

این همان اتفاقی است که برای بسیاری از جمله روزنامه‌نگار بلژیکی، لودو دی براباندر، که از آن مناطق بازدید کرد، رخ داد و با کتاب “آرمان شهر کردی” منتشر شد و اقتدار اوجالان را تمجید کرد، حتی اگر اتحادیه اروپا گروه اوجالان را در زمره “تروریست” قرار دهد. پس آیا پراباندیر دروغ می گوید؟ یا اتحادیه اروپا دروغ می گوید؟ چون هیچکدام نمی توانند درست یا غلط باشند!

اکنون کافی است عبارت “جنگجویان زن کرد” را در موتور جستجوی هر کانال تلویزیونی، روزنامه، مجله یا سایت خبری در اروپا قرار دهید، ده ها لینک پیدا خواهید کرد که شما را به مطالب ویدئویی، گزارش های خبری، مقالات نظری ارجاع می دهند. ، یا مطالعات و پژوهش های مربوط به امور و مصائب. کردی. چکیده آن؛ تمجید از اقتدار پ.ک.ک در شمال سوریه.

این رویکرد رسانه ای، جدا از محتوا، موافقان و مخالفانی نیز دارد. شاید من آن نکات مثبت را برجسته کنم. صحبت درباره کردها با این شدت، فراوانی و شدت، برای رژیم های حاکم در آنکارا، تهران، دمشق و بغداد بسیار آزاردهنده است. برهم زدن و برهم زدن آسایش دیکتاتوری ها، رژیم های فاشیستی و مذهبی، امری بسیار مثبت و مبارک است. صحبت از نگاتیوهای این خطوط که پ.ک.ک را دوست ندارند و امتدادها و دریچه های آنها در سوریه و اروپا اجتناب ناپذیر است. ممکن است برخی از اروپایی ها و آمریکایی ها را هم دوست نداشته باشید.

گاهی اوقات، با مرور برخی از وب سایت های آلمانی یا بلژیکی، شگفت زده می شوم. از خودم میپرسم؛ آیا نویسنده اینقدر سطحی نگر است؟ چرا به خود زحمت تحقیق و تفحص نمی دهد؟ یا اینکه اهمیتی ندارد؟ او از سوی موسسه رسانه ای خود مأمور تهیه گزارش یا پوشش رسانه ای می شود و علاقه ای به غوطه ور شدن در جزئیات و بررسی و تحقیق بیشتر ندارد. به نظر می رسد روزنامه نگار یا محقق اروپایی کنجکاوی و مشاجره را کنار گذاشته تا حقیقت را آشکار کند. چرا این را می گویم؟ زیرا تصویر زیبا و درخشانی که از مبارزان کرد نشان می‌دهند، پشت تصویری دردناک، غم‌انگیز، بسیار تأسف‌بار و همچنین زشت است. پرداختن به این موضوع مستلزم یک سری مقالات است و نمی توان آن را در یک مقاله خلاصه کرد.

پ.ک.ک و رهبر آن اوجالان تلاش می کنند شجاعت زنان کرد را به خود نسبت دهند و آنها هستند که درهای مبارزه برای حقوق خود را باز کردند. اوجالان به دلیل تئوری های فراوانش در مورد آزادی زنان کرد، تقریباً خود را «خدای آزادی زنان در طول تاریخ» معرفی می کند. اما خود اوجالان رابطه اش با همسر سابقش خیلی بد بود. او او را متهم کرد که یک مامور اطلاعاتی ترکیه و یک خائن است. او یکی از بنیانگذاران پ.ک.ک است! هیچ کس نمی پرسد: چرا اوجالان همه آن دختران مبارز را در آپارتمان هایی که گروهش در دمشق داشت، دور خود جمع کرد؟ هیچ کس نمی پرسد: سه زن (مبارز) با اوجالان در خانه سفیر یونان در نایروبی، قبل از ربوده شدن و دستگیری او چه می کنند؟ هیچ کس نمی پرسد: چرا این زنان ایدئولوژیک گروه را برای همیشه ترک کردند؟! مبارزان زن که از گروه جدا شده‌اند، میزان خشونت کلامی را که اوجالان بر کادرهای زن اعمال می‌کند، می‌دانند. گاهی دستش را به طعنه می زد. با این حال، تعداد کمی از آنها آن را تجربه کردند.

به طور کلی زن کرد در احزاب و جنبش های کردی ترکیه حضور داشت و فعال بود که از قبل تاسیس پ.ک.ک در سال ۱۹۷۸ تاسیس شد. دخالت زنان کرد در سیاست و مبارزه، نادرست است. درست است که در کنگره موسس پ‌ک‌ک دو زن حضور داشتند. کسیرا ییلدیریم (همسر سابق عبدالله اوجالان) و سکینه کانسیز (ترور در پاریس – ۹ ژانویه ۲۰۱۳)، علاوه بر بسیاری از کادرهای زن که در آن کنفرانس در ۲۷ نوامبر ۱۹۷۸ شرکت نکردند. اما این نیز درست است که خود گروه در دهه هشتاد قتل، شکنجه و انحلال فیزیکی را علیه بسیاری از این کادرهای زن برجسته انجام داد. برای نام بردن از چند مورد: Cemile Merkit، Bircan Yıldız، Saime Aşkin، Mediha Bahtiyar، Ayten Yıldırım و Lamia Baksi… اینها… نمونه هایی از کادرهای زن برجسته در گروه هستند که به دستور رهبر گروه عبدالله اوجالان اعدام شدند. .

صدها نفر هستند که به دلایل مختلف، از جمله انتقاد آنها از رهبران به دلیل اعمال و تخلفاتی که کادرهای زن مورد آن قرار گرفته اند، در داخل گروه منحل شده اند. هیچ کس چیزی در مورد تجاوزها و تجاوزات جنسی که در گروه بوده و هنوز هم اتفاق می افتد را به خاطر نمی آورد! صحبت در مورد آن جنایات، در مهمانی، خطرناکتر از خود جنایات است.

پ.ک.ک می داند که اروپایی ها و آمریکایی ها عاشق چنین داستان هایی هستند. از این رو او به دنبال بهره برداری حداکثری از کارت فمینیسم در غرب و رسانه های غربی با هدف ارتقای چهره خود و حذف نام خود از لیست سازمان های تروریستی در اروپا و آمریکا است.

بر اساس بیانیه‌ای که عبدالله اوجالان، رهبر این گروه در تاریخ منتشر کرد، ادارات امنیتی و اطلاعاتی همه چیز را در مورد گروه تروریستی پ.ک.ک، ساختار آن، صفحات سیاه تاریخ و انحلال‌های داخلی که جان ۱۵۰۰۰ نفر را گرفت، می‌دانند. ۲۰۰۸/۷/۲۳٫ سوال اینجاست که نتیجه انحلال‌های داخلی پ‌ک‌ک پس از آن بیانیه و تا کنون چیست؟! ۱۵۰۰۰ قربانی از سال ۱۹۷۸ تا ۲۰۰۸ و ما اکنون در سال ۲۰۲۱ هستیم! نتیجه وحشتناک خواهد بود. چند درصد زن در بین این همه واجد شرایط داخلی است؟!

در نتیجه، دیگر شاهد مقالاتی مانند مقاله ای که یان کیتمن در تاریخ ۶/۰۸/۲۰۰۰ در رسانه های آلمانی نوشته شده نیستیم. انتقاداتی مانند انتقاداتی که گونتر والراف به اوجالان و پ.ک.ک می کند، تقریباً در رسانه های آلمان وجود ندارد. سهم پ.ک.ک در مبادلات رسانه های غربی به لطف زنانی که تفنگ خود را حمل می کنند بسیار بالا رفته است. شاید اگر ترکیه برای همیشه به یک کشور دشمن اروپا و آمریکا تبدیل شود، در آن زمان اروپایی ها و آمریکایی ها پ.ک.ک را از کار بیکار کنند و تحسین آن به زن کردی که در ترکیه می جنگد، که اتحادیه اروپا اکنون توصیف می کند، منتقل شود. با تروریسم زیرا نمی توان تصور کرد که زن کردی که در ترکیه می جنگد “تروریست” باشد و زن کردی که در سوریه می جنگد قهرمان و شجاع باشد و هر دو از یک گروه باشند!

اکنون اروپایی ها و غرب چشمان خود را بر روی بدرفتاری پ.ک.ک با زنان، استخدام خردسالان و کودکان و دستگیری روزنامه نگاران می بندند. رسانه های غربی مشغول و مجذوب مبارزان زن کردی هستند که اسلحه به دست گرفته و علیه داعش می جنگند و می دانند که این مبارزان زن کرد از پشت صحنه فرماندهی رهبری پ.ک.ک را بر عهده دارند و در حال تمرین عقاید اوجالان هستند. گونتر والراف زمانی او را “هیتلر کوچک” می‌گفت.

هیچ صحبتی از خشونت داخلی در گروه وجود ندارد، اگرچه ماهیت چیزها همین است، زیرا این گروه یک گروه نظامی مسلح است. صحبت در مورد تخلفات این گروه علیه سایر گروه های کرد از رسانه های آلمان ناپدید شد. برعکس، چیزی شبیه تبلیغات برای گروه و جناح زنان آن وجود دارد. همانطور که در این مقاله: ارتش زنان PKK: دختران کوهها (Frauenarmee der PKK: Töchter der Berge). و “خواهران اسلحه”: قهرمانان کرد در مبارزه با داعش (“Waffenschwestern: Kurdische Heldinnen im Kampf gegen den IS).

ضرب المثلی وجود دارد که به عبدالله اوجالان نسبت داده می شود: «زنان آنقدر بزرگ هستند که نمی توانند منحط شوند یا به جای گیاهان زینتی قرار گیرند»، در انتقاد از نظام سرمایه داری. با این حال، گروه او با مبارزات زنان کرد به عنوان نوعی تبلیغ و تبلیغ برای گروه و رهبر آن برخورد می کند. تبلیغ مبارزان زن، برجسته کردن تصاویر زنان جذاب و لقب «آنجلینا جولی کرد» با هدف تبلیغات و برانگیختن همدلی داخلی و بین المللی و سپس رد این گونه مقایسه ها، دغدغه اصلی گروه شد.

نتیجه نهایی: آنها ما را دوست دارند، تا زمانی که ما به نفع آنها مبارزه کنیم. آنها ما را دوست دارند، مبارزان سرسخت. هر روزنامه نگار، نویسنده، محقق و سیاستمداری برای دانستن حقیقت پ.ک.ک به دور از این همه روش بازاریابی و مدلسازی باید به گروه بپیوندد و یک سال یا شش ماه در صفوف آن بماند و سپس از آن جدا شود. و از آن انتقاد کنید.در آن زمان نقاب می افتد و آرایش پاک می شود.در مورد آن همه شایعات درباره سکولاریسم، دموکراسی، جنسیت، فمینیسم، آزادی… که رسانه های پ.ک.ک به آن می بالیدند و چهره خشن و خونین گروهکی که تا جولای ۲۰۰۸ ۱۵۰۰۰ نفر مرد و زن را در کردستان و در خاک اروپا به قتل رساند، ظاهر خواهد شد.

اپورتونیسم اروپایی که در دهه‌های هفتاد و هشتاد از سازمان‌های رادیکال اسلامی علیه کمونیسم حمایت می‌کرد، اکنون دوباره بیدار شده و سازمان‌های جدید را در برابر تهدید سازمان‌های اسلامی می‌پوشاند.

رسانه های اروپایی و آمریکایی در مورد مبارزان زن کرد صحبت می کنند و چشم خود را بر روی ده ها هزار زن کردی که از صفوف پ.ک.ک رفته یا فرار کرده اند می بندند. هیچکس به وضعیت اسفبار این زنان کرد و اینکه پ.ک.ک با آنها چه کرد و چگونه زندگی آنها را نابود کرد، گوش نمی دهد. آنها نیز زمانی زنان مبارزی بودند که اسلحه به دست گرفتند. و اکنون در نتیجه جنگی که در داخل پ.ک.ک انجام دادند، از بیماری های جسمی و روانی رنج می برند.

این زنان کرد، مبارزان سابق، آیا سزاوار رسانه های آلمانی، اروپایی و آمریکایی نیستند که آنها را برجسته کنند؟ اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به این فکر نمی‌کنند که چگونه زن کرد و شهروند کرد را از خشم، خیانت، خشونت و تهدید تفنگ پ‌ک‌ک رها کنند، بلکه به این فکر می‌کنند که چگونه آن تفنگ را سرمایه‌گذاری و هدایت کنند تا تمام شود. . اما تمام آن مطالب رسانه ای ستودنی که امروز می بینید به فراموشی سپرده خواهد شد و تراژدی مردم کرد و زن کرد ادامه خواهد یافت و به خون و خشونت و مرگ بیشتری گشوده خواهد شد. پ.ک.ک و مشتقات آن همچنان با شعارها کردها را فریب خواهند داد و با تصاویر مبارزان زن زیبا جهان را فریب خواهند داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین