۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحادیه میهنی کردستان از گروه تروریستی پژاک حمایت می کند

  • ۶ تیر ۱۴۰۱
  • ۲۹۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : در طول چند سال گذشته پ ک ک فعالیتهای پژاک را از قندیل به طرف منطقه پنجوین انتقال داد و این انتقال با هماهنگی حزب اتحاد میهنی صورت گرفت. چرا که  حزب اتحاد میهنی برای اینکه مانع فعالیتهای گروههای رادیکال اسلامی شود پژاک را بر این گروهها ترجیح می دهد.در مناطق حلبچه و طیاره و اطراف منطقه پنجوین فعالیت های گروه های رادیکال اسلامی همیشه برای حزب اتحادیه میهنی یک مشکل بزرگی بوده است.اتحادیه میهنی برای اینکه بتواند مانع فعالیت های انها شود از پژاک استفاده می کند.

در طول ۶ سال گذشته پژاک فعالیت های خود را در این منطقه اغاز کرد.پژاک هم به نوبه خود اهدافی داشت و از مهمترین اهداف پژاک دسترسی به استان های ایلام و کرمانشاه و لرستان بود زیرا طبق براورد سیاست پژاک این استانها خام هستند و در گذشته نیز فعالیتهای احزابی مانند کومله و دمکرات در انجا ضعیف بوده است و به همین منظور پژاک برای خودش فرصت می داند تا بتواند در این استانها سازماندهی انجام بدهد.

در حال حاضر حمایت ها و چشم پوشیهای حزب اتحادیه میهنی از پژاک ادامه دارد از جمله :

کادرهای پژاک با استفاده از فرودگاه سلیمانیه بدون هیچ ممانعتی به اروپا سفر می کنند و رفت و آمدها در جریان است.

در شهر سلیمانیه و اطراف آن رفت و آمدهای کادرهای پژاک براحتی صورت می گیرد و در شهر سلیمانیه پژاک مراکز مطبوعاتی و چاپ و نشر دارد.

پژاک بدون هیچ مشکلی در مناطق تحت تسلط اتحادیه میهنی تحت نام جمع آوری گمرک پول کلان جمع آوری می کند و گاهی نیز از شرکتهای خارجی نیز پول می گیرد.

بیشتر نواحی اتحادیه میهنی تحت کنترل نیروهای پژاک است از مرز قندیل(مرز شیینی ، آسوس ،گلاله ،سرشیوه نواحی مرزی پنجوین و حلبچه …همگی در آن مناطق نیروهای پژاک با ایجاد ایست و بازرسی از مردم و کولبران و قاچاقچیان پول می گیرند.

ترانزیت و کارگاه های تولیدی مواد مخدر پژاک در شهرهای قلادزه و پنجوین و کلار به آسانی در حال تولید مواد مخدر کریستال هستند که هفته گذشته نیز جندین نفر بازداشت و با میانجیگری پژاک دوباره آزاد شدند.

خرید و فروش مهمات و اسلحه در محدوده حزب اتحادیه میهنی برای پژاک بدون هیچ ممانعتی صورت می گیرد.

درمان و مداوای کادرهای مجروح و بیمار پژاک در محدوده سلیمانیه در بیمارستانهای آن صورت می گیرد.

جزب نیرو در محدوده شهرهای سلیمانیه و کلار و خانقین و رانیه و قلادزه همچنان ادامه دارد.

راهپیمایی و تحصن های گروهک پژاک نیز در این مناطق انجام می گیرد.

سیاست حمایتی اتحادیه میهنی از گروهک تروریستی پژاک و پ.ک.ک سبب شده که روز به روز منطقه امنیت خود را از دست دهد و حملات مکرر هوایی ترکیه و حملات موشکی ایران بر مواضع این گروهکها همچنان ادامه دارد و روستاها به محلی برای پناهگاه گروهک پژاک تبدیل شده و مردم و اهالی منطقه از وجود اعضای گروهک به ستوه آمده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *