۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

عبدالله اوجالان بیمار است

  • ۱۱ تیر ۱۳۹۲
  • ۳۱۸ بازدید
  • ۰

سرکرده زندانی گروهک تروریستی پ ک ک از وضعیت نامساعدی برخوردار بوده و از مشکلات جسمی رنج می برد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : عبدالله اوجالان سرکرده گروهک تروریستی پ ک ک و پژاک از سال ۱۹۹۹ در بند اسارات می باشد. اوجالان متهم به قتل بیش ۴۵۰۰۰۰ نفر بوده و خطرناکترین زندانی در دنیا محسوب می گردد ، ولی اکنون این فرد خون آشام بیمار بوده و از لحاظ جسمی شرایطی مساعدی ندارد.
به گزارش فرات نیوز رسانه وابسته به پ ک ک و پژاک ، محمد اوجالان در آخرین ملاقلا ت خود با برادرش اذعان داشت :برادر من دارای مشکلات تندرستی است. حلق, بینی و دهان ایشان دچار سوزش می‌شود و خواهان رفتن هیأتی مستقل از پزشکان به امرالی شده، کهولت سن و شرایط نامساعد زندان می تواند وضعیت جسمی اوجالان را وخیم تر نماید.
تاکنون بارها سعی شده به بهانه‌ی مریضی اوجالان را از امرالی خارج کنند. مدتی پیش نیز یک تیمی پزشکی به دستور شخص اردوغان (نخست‌وزیر ترکیه) درصدد تشکیل پرونده‌یی برای اوجالان بودند که در آن از سرطان پروستات وی بحث شده بود و درخواست تغییر شرایط زندانی وی به حبس خانگی مطرح شده بود که این موضوع توسط مخالفان این سناریو فاش و از اجرای آن جلوگیری شد. حالا باردیگر با مطرح کردن مریضی‌های مجهول، درصدد اجرای طرح خویش و انتقال اوجالان به استانبول هستند. همچنان که اردوغان به اوجالان قول داده که وی را به یکی از ویلاهایش در استانبول منتقل خواهد کرد تا بقیه‌ی زندانیش را در آنجا بگذراند.

ناگفته نماند بازی اردوغان و اوجالان مخالفان بسیاری از جمله دو حزب مطرح در پارلمان ترکیه (جمهوری‌ و خلق) دارد و در جامعه نیز تقریباً اکثر ملت‌های غیر کُرد و بخش اعظم کُردهای این کشور با این اقدام اردوغان مخالفند، چراکه معتقدند مذاکره با سرکرده‌ی یک جریان تروریستی به معنی مشروعیت بخشیدن به آن است. از سوی دیگر اوجالان و فرقه‌های تحت امرش، هیچ وقت نماینده‌ی کُردها نبوده و نخواهند بود، چون کُردها آنها را قبول ندارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین