۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ضربه به شبکه مالی پ.ک.ک و پژاک در سوئد

ضربه به شبکه مالی پ.ک.ک و پژاک در سوئد

  • ۳۰ دی ۱۴۰۲
  • ۶۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: به دنبال پروتکل الحاق به ناتو که توسط کمیته امور خارجی مجلس ملی ترکیه پذیرفته شد، سوئد گام مهمی از جمله ممنوعیت منابع مالی سازمان تروریستی پ.ک.ک برداشت. این تصمیم سوئد توجهات را به ویژه به سازمان به اصطلاح خیریه این گروه تروریستی پ.ک.ک که تحت عنوان “هلال احمر کردی” فعالیت می کند، افزایش داد. تصمیم سوئد برای جلوگیری از تأمین مالی پ‌ک‌ک تحت عنوان «کمک» ممکن است تقاضاهای بین‌المللی برای همکاری مؤثرتر و عزم راسخ در مبارزه با تروریسم را تقویت کند.

پروتکل الحاق سوئد به ناتو که با اکثریت آرا در کمیته روابط خارجی مجلس ملی ترکیه (TBMM) پذیرفته شد، مورد استقبال مثبت ناتو و سوئد قرار گرفت. اما اقدامات انجام شده علیه منابع مالی سازمان تروریستی پ.ک.ک مورد توجه قرار گرفت.

کمیسیون امور خارجه مجلس ترکیه برای ارزیابی روند عضویت سوئد در ناتو تشکیل جلسه داد. بوراک آکچاپار معاون وزیر امور خارجه ترکیه ضمن ارائه اطلاعاتی درباره عضویت سوئد در ناتو، بر اقدامات سوئد علیه منابع مالی سازمان تروریستی پ‌ک‌ک تاکید کرد. فوات اوکتای رئیس کمیسیون امور خارجه نیز اطلاعاتی در مورد تلاش های سوئد برای جلوگیری از فعالیت های مالی سازمان تروریستی پ.ک.ک ارائه کرد.

به گزارش هابر گلوبال توجه، به ویژه معطوف به سازمان موسوم به “هلال احمر کردی”، با اطلاعاتی که دادستان منصوب شده از سوی مقامات سوئدی برای مبارزه با تروریسم در این زمینه تماس برقرار کرده است، افزایش یافت. اوکتای، رئیس کمیسیون روابط خارجی ترکیه، به تحولات مثبت در خصوص مسدود کردن منابع مالی سازمان “هلال احمر کردی” پ‌ک‌ک توسط سوئد اشاره کرد. بوراک آکچاپار اظهار داشت که حساب بانکی “هلال احمر کردی” یکی از منابع اصلی تامین مالی پ.ک.ک در سوئد بسته شد و تلاش های آن ها برای افتتاح حساب در بانکی دیگر بی نتیجه ماند.

در این خبر با اشاره به اینکه گروه تروریستی پ.ک.ک سازمان های جعلی را تحت عنوان انجمن های امدادی یا فرهنگی در اروپا افتتاح کردند، تصریح کرد: سازمانی که تحت عنوان “هلال احمر کردی” فعالیت می کند برای درمان تروریست ها و جمع آوری پول استفاده می شود. اما تاکید شد که بر اساس قوانین بین المللی تنها دولت ها می توانند سازمان هایی مانند هلال احمر و صلیب سرخ ایجاد کنند.

بر اساس قواعد حقوق بین الملل، سازمان هایی مانند هلال احمر و صلیب سرخ تنها توسط دولت ها می توانند تأسیس شوند. کنوانسیون ژنو و کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) قوانین مربوط به چنین سازمان هایی را تعیین می کنند. بر اساس این قوانین، تنها یک جمعیت صلیب سرخ یا هلال احمر می تواند در یک کشور عضو ایجاد شود. به اصطلاح «هلال احمر کردی» هیچ مبنای قانونی ندارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین