۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • آموزش و تجهیز تروریست های پ.ک.ک و پژاک توسط اسرائیل و اعزام به اقلیم کردستان عراق

آموزش و تجهیز تروریست های پ.ک.ک و پژاک توسط اسرائیل و اعزام به اقلیم کردستان عراق

  • ۳۰ دی ۱۴۰۲
  • ۱۳۷ بازدید
  • ۰

افشا شد که اسرائیل به اعضای گروهک تروریستی پ‌ک‌ک و پژاک که به جی‌پی‌اس و دستگاه‌های فناوری مجهز شده بودند، آموزش‌ها و تمرین‌های نظامی می‌داد.

به گزارش انجمن بی تاوان، اخباری که در روزهای اخیر از شمال عراق به گوش می رسد حاکی از شدت گرفتن درگیری ها بین گروهک تروریستی پ.ک.ک و ارتش ترکیه و افزایش تلفات نظامیان ترک در فصل زمستان می باشد.

کمین هایی که در زمان های مختلف اما با تاکتیک های مشابه سازماندهی شده بودند، این سوال را به ذهن متبادر کردند که سازمان تروریستی پ.ک.ک از سوی چه کسی یا چه چیزی حمایت می شود؟

مشخص شد که اعضای پ‌ک‌ک که در شامگاه ۱۲ ژانویه به منطقه پایگاه نظامیان ترک کمین کرده بودند، برای یک حمله انتحاری به عراق اعزام شدند. این تروریست ها که در شهر شدادی سوریه آموزش های تئوری و عملی دیده بودند ابتدا به چمچمال سلیمانیه تحت کنترل دولت اقلیم کردستان منتقل شدند.

اعضای پ‌ک‌ک که با خودروهای غیرنظامی از جنوب کرکوک عبور کرده بودند، با پای پیاده از شهر سیدکان اربیل به سمت خاکورک حرکت کردند. از آنجا مشخص شد تروریست هایی که از تونل و غار برای رفتن به سرگری استفاده می کردند به سه شاخه تقسیم شدند.

عبدالله قلیچارسلان، یکی از فرماندهان سابق نیروهای ویژه ترکیه، توضیح داد که پ‌ک‌ک استراتژی خود را تغییر داده و حملات زمستانی خود را در سال‌های گذشته به سمت نقاط حساس با اهداف تهاجمی و تجهیزات فنی پیشرفته هدایت کرده است.

ژنرال بازنشسته عصات ارسلان توجه را به نیروهای پشت حملات اخیر جلب کرد. ارسلان با یادآوری موضع ترکیه در قبال اسرائیل نسل کش در غزه و متقاعد کردن ۱۵۳ کشور، گفت: حملات تروریستی در عراق را نباید مستقل از غزه دید. پ‌ک‌ک ماه‌ها با آموزش‌ها و تمرین‌هایی که علیه داعش در سوریه به تصویر کشیده شد، برای این حمله آماده شد. وی گفت: تروریست ها با جی پی اس و فناوری پیشرفته به مناطق درگیری اعزام می شوند.

کارشناسان نظامی همچنین خاطرنشان کردند که ایالات متحده آمریکا و کشورهای ائتلافی که در سوریه فعالیت می کنند به حمایت از پ.ک.ک با موشک، سلاح، پهپاد و تجهیزات ادامه می دهند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین