۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه رسمی پلیس بلژیک درباره حمله به ارگان های رسانه ای سازمان تروریستی پ.ک.ک

بیانیه رسمی پلیس بلژیک درباره حمله به ارگان های رسانه ای سازمان تروریستی پ.ک.ک

  • ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷۰ بازدید
  • ۰

پلیس بلژیک عملیاتی را علیه ساختار به اصطلاح رسانه ای سازمان تروریستی پ.ک.ک انجام داد.

به گزارش انجمن بی تاوان، دفتر دادستانی فدرال بلژیک اعلام کرد که عملیات پلیس و جستجوها به درخواست یک کشور اروپایی دیگر انجام شد که تحقیقاتی را در مورد جلوگیری از تامین مالی تروریسم انجام می داد.

به گزارش مطبوعات بلژیک، پلیس فدرال به دفاتر مورد استفاده تلویزیون “Sterk TV و Medya Haber TV” که در شهر Denderleeuw در منطقه فلاندری این کشور قرار دارد و برای سازمان تروریستی PKK تبلیغ می کند، یورش برد.

در چارچوب این عملیات که تعداد زیادی از پلیس بلژیک در آن شرکت داشتند، دفاتر مورد بازرسی قرار گرفتند. در این عملیات که تقریباً ۵ ساعت به طول انجامید، تعدادی کامپیوتر و اسناد زیادی کشف و ضبط شد.

منابع پلیس اعلام کردند این عملیات که از ساعت ۱٫۳۰ به وقت محلی با شرکت بیش از ۲۰۰ مامور پلیس آغاز شد، ۴ ساعت به طول انجامید.

شهردار Denderleeuw به تلویزیون سازمان تروریستی تایید کرد که پلیس عملیاتی را انجام داده است. دفتر دادستانی فدرال اعلام کرد که عملیات پلیس و جستجوها به درخواست یک کشور اروپایی دیگر انجام شد که تحقیقاتی را در مورد جلوگیری از تامین مالی تروریسم انجام می داد.

هیچ اطلاعاتی مبنی بر بازداشت کسی در جریان این عملیات داده نشده است.

حامیان پ ک ک در بلژیک درگیر خشونت بودند

گروهی متشکل از ۱۵۰ نفر از حامیان سازمان تروریستی PKK/YPG در ۲۵ مارس سدهای مقابل پارلمان اروپا در بروکسل را برچیده و به پلیس حمله کردند. جمعیتی که می خواستند ابتدا به سمت خیابانی که سفارت ترکیه در بروکسل در آن قرار دارد و سپس به سمت میدان شومان، جایی که نهادهای اتحادیه اروپا در آن قرار دارند، بروند، با موانع پلیس روبرو شدند.

حامیان این سازمان که به حوادث خشونت آمیز خود در کشور ادامه دادند، در همان شب در روستای چراته در لیژ که اکثریت جمعیت آن را ترکها تشکیل می دهند، هرج و مرج ایجاد کردند. گروهی که ساختمان Ülkü Ocakları را به آتش کشیدند نیز به مسجد حمله کردند و شیشه های آن را شکستند. این گروه که صورت خود را پوشانده و با سر دادن شعار به نفع سازمان تروریستی در خیابان ها راه می رفتند، به خانه ها، مغازه ها و خودروهای ترک ها آسیب رساندند.

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک، گفت: “نشان دادن همدردی و تحریک به سازمانی که به عنوان یک سازمان تروریستی طبقه بندی شده است، مانند PKK، قابل تحمل نیست.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *