۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سیاستمدار کُرد سوریه : پ.ک.ک دست از شنگال بردارد

سیاستمدار کُرد سوریه : پ.ک.ک دست از شنگال بردارد

  • ۷ آبان ۱۳۹۹
  • ۴۸۶ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، «علاء برکات» سیاستمدار مستقل کُرد سوریه با اشاره به بالا گرفتن اختلافات میان گروه تروریستی (p.k.k) و حزب دموکرات کُردستان عراق(پارتی) بر سر شنگال اظهار کرد:دو مسئله وجود دارد.ابتدا، چه کسی به پ.ک.ک گفته است به شنگال برود و چه کسی آن‌ها را به شنگال برد؟ دوم، چه کسی می‌گوید پ.ک.ک حق دخالت در امور شنگال را دارد در صورتی که محل فعالیت آن‌ها کُردستان ترکیه است.

وی ادامه داد:مردم‌ شنگال حق یک‌ زندگی آرام را دارند و کسی نمی‌تواند آن‌ها را به کاری مجبور کند.این ملت با آمدن داعش دچار رنج بسیاری شدند و‌قرار نیست از دست داعش رها شوند به زیر سلطه پ.ک.ک درآیند.

وی افزود:این‌حق نیروهای پیشمرگ و مردم‌ ایزدی است که به شنگال بروند و از خاک و مردم خود دفاع کنند، کسی نمی‌تواند برای آن‌ها تعیین تکلیف کند.

علاء برکات پیشتر درباره مذاکرات میان جریان‌های کُرد سوریه حول محور وحدت، گفت:اینکه دو‌طرف به توافق می‌رسند یا نه باید به گذشته نگاه کرد.پیشتر در دو نوبت طرف‌ها با وساطت “مسعود بارزانی” به گفت‌وگو پرداخته بودند، اما به نتیجه‌ای نرسیدند.

این سیاستمدار مستقل کُرد سوریه افزود:در دوره قبل این مذاکرات در سایه جریان‌های کُرد و برادران خودشان انجام‌ شد اما نتیجه‌ای در پی نداشت، حال کشورهای خارجی از قبیل آمریکا و فرانسه وارد میدان‌شده‌اند که باز بعید می‌دانم به توافقی دست پیدا کنند.

علاء برکات درباره نقش آمریکا و روسیه برای مشارکت دادن کُردها در پروسه سیاسی سوریه گفت:من فکر می‌کنم نه آمریکا و نه روسیه بدنبال حقوق کُردها باشند و نفعی به کُرد برسانند چرا که خود جریان‌های سیاسی کُرد چند دسته هستند و چند منافع مختلف را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد:هر کدام از این جریان‌های به جایی وصل هستند و این چند دستگی موجب می‌شود به تلاش واحدی برای توافق همه‌ جانبه‌ای نرسند.

این سیاستمدار مستقل کُرد سوریه تاکید کرد:چند دستگی و وجود احزاب و جریان‌های سیاسی فراوان راه را بر تصمیم درست و سرنوشت‌ ساز مسدود کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین