۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

حملات ترکیه علیه کردها در امرالی برنامه ریزی می شود

  • ۲۹ دی ۱۴۰۲
  • ۱۱۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی‌تاوان: با مرور درگیرهای گذشته گروه تروریستی پ.ک.ک با دولت ترکیه همیشه برای کردها جای سوال بوده که چرا توازن درگیری ها تغییر می یابد و به جای اینکه درگیری ها در خاک ترکیه باشند به دیگر بخشهای کردنشین از جمله عراق و سوریه را نیز درگیر کرده است؟ و چرا پ.ک.ک دقیقا در راستای سیاست ترکیه گام برمی دارد و بهانه لازم را به دولت ترکیه می دهد؟

اگر بصورت واقع بینانه به تاریخ درگیری های پ ک ک و ارتش ترکیه نگاه کنیم در می یابیم که این درگیری ها واقعا با یک جنگ برنامه ریزی شده از قبل پیش می رود چنان که میت ترکیه فرصت داد تا پ.ک.ک تاسیس شود این برنامه نیز با محوریت میت – اوجالان پیش می رود.

سیاست شکست خورده خندق در سال ۲۰۱۶ در شهرهای ماردین و نصیبین و دیاربکر جزیره …ابتدا دولت راه را برای پ ک ک باز نگه می دارد و بعد از پیشروی پ ک ک و مستقر شدن در انجا دولت حمله می کند. در شمال سوریه و تحویل شهر عفرین و حومه اش به دولت ترکیه نیز همان سناریو تکرار شد و بعدا قسمتی از منبج و سرکانی نیز با همان سناریو تحویل ترکیه داده شد. و هم اکنون نیز در شمال عراق پ ک ک با مستقر شدن در نواحی روستاها و شهرها دوباره همان بهانه را پدید می اورد و تا ترکیه حمله کند.

آن چه که مشخص است جنگ پ ک ک و ترکیه با یک برنامه از پیش طراحی شده و در امرالی مدیریت می شود. زیرا پ ک ک بدون هیچ چشم داشت و در نظر گرفتن موقعیت مردم همچنان به دولت بهانه می دهد و دولت در شمال عراق پیش روی می کند و بیش از یک پنچم خاک کردستان عراق در کنترل ترکیه است.

پ‌ک‌ک می‌خواهد کردستان سوریه را به همان شکلی که کردستان ترکیه را از طریق جنگ خندق ویران کرد، نابود کند. سال ها از انتقال جنگ مسلحانه پ.ک.ک به خاک کردستان عراق می گذرد، پ.ک.ک با ارائه مطالب نادرست و شعارهای فریبنده این جنگ را ادامه می دهد. نتیجه یک مقاومت بی معنی و دروغین است که هیچ سودی برای ملت کرد ندارد. بمباران، تبدیل صدها روستای مرفه به مناطق جنگی، مستقر شدن پ ک ک به مراکز روستاها و مرزها و شهرها و از دست دادن قله های استراتژیک به طور خلاصه، کردستان عراق در حال پرداخت بهای این درگیری ساختگی و رنج بیشتر و بیشتر است.

با شروع زمستان امسال، پ.ک.ک به طور سیستماتیک به دولت ترکیه برای حمله به کردستان عراق بهانه می دهد. ارتش ترکیه از زمستان ۲۰۱۹ به بهانه وجود پ.ک.ک در ده ها منطقه استراتژیک کردستان عراق مستقر شده است. برای سال ۲۰۲۴، پ‌ک‌ک وعده داد که برخی مناطق دیگر را به دولت تحویل دهد و فعالیت‌های متعددی را برای این منظور انجام داد. آنچه اتفاق افتاد این بود: «دولت ترکیه چند تن از جنگجویان خود را قربانی کرد تا بهانه ای برای گسترش حملات خود به کردستان عراق بیابد.

در روزهای آینده، دولت ترکیه حملات خود را به کردستان عراق افزایش خواهد داد و با کمک پ.ک.ک مرحله دیگری را در آنجا پیش خواهد برد و برخی مناطق دیگر را اشغال خواهد کرد. پ.ک.ک نیز بیش از هر زمان دیگری روی موضوع کشتن دو سه جنگجوی ترک مانور می دهد و آن را پیروزی بزرگی بر مهاجمان کردستان و دستاوردی برای کردها معرفی می کند و سعی در فریب مردم کرد دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین