۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمایت آمریکا و اسرائیل از پژاک به واسطه بارزانی

  • ۲۸ دی ۱۴۰۲
  • ۱۱۰ بازدید
  • ۰
انجمن بی تاوان: آغاز سال ۲۰۰۴ میلادی تحولات منطقه ای در خاورمیانه به بهانه حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر منجر به حمله آمریکا به عراق به بهانه در اختیار داشتن سلاح شیمیایی توسط صدام که مهره غرب در جنگ با ایران نیز به حساب می آمد بود. عبدالله اوجالان که از سال ۹۹ میلادی در زندان و در اسارت ترکیه است و عملا کارهای او از سوی برادرش عثمان اداره میشد در ۴ آوریل ۲۰۰۴ که ظاهرا تولد اوجالان است اما در اصل پیروزی چپ گراها «جمیل بایک ، دوران کالکان و مراد قره کاراییلان» بر جناح راست گراها «عثمان اوجالان و دکتر سلیمان و نزدیک ۱۰۰۰ کادر پیشاهنگ پ ک ک در آن سال ها که از پ ک ک جدا شدند، است.کردهای ساده لوح که فریب ظاهر پ ک ک و پژاک را خورده «صدای دهول از دور خوش است» فکر می کنند این به مناسبت تولد اوجالان است اما عملا یک ماساژ سیاسی از جمیل باییک به عثمان اوجالان که حال در قید حیات نیست به حساب می آید.

آمریکا و اسراییل که از جنگ صدام در طول ۸ سال متضرر شده بودند و ایران فاتح بود به فکر افتادند تا در میان اپوزیسیون های کردی برای خود متفقانی درست کنند و با ملاقات با رهبران درهم پاشیده پ ک ک «جمیل و دوران » با پیشنهاد تشکیل یک شاخه از پ.ک.ک در ایران موافقت کردند و نام آن را پژاک گذاشتند. از طرفی جمیل بایک خواست که هرگاه که اراده کند پژاک را که افسارش در دست اوست به جان ایران بیندازد و از طرفی خواست به آمریکا و اسراییل که جایگزین شوروی در منطقه شده بودند ثابت کند می تواند این کار را انجام دهد. هیاتی متشکل از چندین مسئول صهیونیسم و آمریکایی در قندیل رسما شیرینی تاسیس پژاک را میل کرده و در این راستا کمک های مالی فراوانی به پ.ک.ک تا به امروز انجام می دهند. آن روزها آمریکا وارد منطقه شده بود و پ ک ک باتوجه به اینکه در لیست تروریست ها قرار داشت،بنابراین آمریکا به این فکر افتاد که با تاسیس پژاک نیز چهره تروریستی خود را پنهان کند. گروه های مخالف دیگر ایران کمپ نشین شده بودند (دموکرات و کومله) و تنها پ.ک.ک در راس کار مانده بود و در رأس این گروه ها صاحب جنگ مسلحانه و نیروی مسلح بود. از طرفی ترکیه که قصد ورود به اتحادیه اروپا را دارد و قبرس که پایگاه آمریکاست با ترکیه مشکل دارد، پس پ ک ک مهره خوبی برای این برنامه به حساب می آید. اسراییل هم در منطقه از حملات حزب الله و حماس شکست هایی خورده بود که ترکیه از حماس حمایت می کرد.

پژاک گروهی است که توسط صهیونیست ها ایجاد شد و عملا کلید آن در دست پ.ک.ک و جمیل بایک و دوران کالکان است.

آنها هیچ استقلال فکری از خود نداشته و ندارند و اعضای ایرانی توانایی رهبری آن را ندارند، این موضوع را عملا اسراییل به جمیل در میان گذاشته بود که نگذارد ایرانی ها سکان پژاک را به دست بگیرند. چرا که نمیخواست تجربه تلخ دمکرات و کومله دوباره تجربه شود. به همین دلیل است که پژاک و کودار بدون اجازه قندیل و جمیل آب هم نمیخورند و همیشه از« ک ج ک و ک ژک » دو یا چهار نفر از قندیل در مرکزیت جلسات آنها حضور دارند و آنها را هدایت کرده و برنامه ریزی می کنند. اما بسیاری از برنامه های پژاک شبیه به پ.ک.ک است، پ ک ک با تهدید و ترس و رعب و وحشت توانست مردم را بترساند و موانع را بردارد. آنها با اخاذی و باج گیری از مردم که هنوز هم در اروپا و ترکیه ادامه دارد و البته انتقال خط مواد مخدر به اروپا از دیاربکر به حکاری و به ارمنستان تا اروپا مشغول به فعالیت هستند. پژاک برای جذب نیروی پ ک ک فعالیت های گسترده ای دارد، کودکان کُرد را ربوده و آنها را در ترکیه و سوریه به کشتن می دهد. اخاذی از مردم و حتی کولبران و باج گیری از فعالین اقتصادی و صاحبان کارگاه های کوچک صنعتی و تجاری و در نهایت کشتن امثال «سوران اختر» از دیگر اقداماتی است که در کارنامه عملکرد پژاک ثبت و ضبط شده است. پژاک تماما یک مهره دست نشانده و یک گروه آمریکایی و اسرائیلی شاخه پ.ک.ک است و اسراییل آن را تامین مالی می کند. اقلیم کردستان عراق به جهت حضور خاندان بارزانی که تمام عیار سرسپردگی خود را به اسرائیل ثابت نموده اند، علی رغم دشمنی با پ.ک.ک، اما به دستور اسرائیل واسطه کمک های مالی، نظامی و اطلاعاتی به گروهک تروریستی پژاک هستند. ملاقات های برخی از سرکرده های پژاک با جاسوسان اسرائیلی با هماهنگی بارزانی ها در اقلیم کردستان عراق صورت می گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین