۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جمیل بایک رییس شورای رهبری پ.ک.ک: بارزانی قصد برگزرای کنگره ملی کُرد را ندارد/ گولن به ناتو وابسته است

جمیل بایک رییس شورای رهبری پ.ک.ک: بارزانی قصد برگزرای کنگره ملی کُرد را ندارد/ گولن به ناتو وابسته است

  • ۷ اسفند ۱۳۹۲
  • ۲۷۹ بازدید
  • ۰

بایک اظهارات بارزانی در مورد خودگردانی کردهای سوری را به مساله ی کنگره ربط داده واقدامات فتح الله گولن را نیز وابسته به ناتو دانست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :جمیل بایک و بسه هوزات دو رییس شورای رهبری پ.ک.ک در گفتگو با شبکه ی تلویزیونی IMC ترکیه، در مورد تحولات سیاسی ترکیه، سوریه و تحولات مرتبط با کردها اظهار نظر کردند.
بایک در خصوص مواضع بارزانی در خصوص کردهای سوری گفت:« در شرایطی که رهبر ما برای ایشان نامه فرستاده و خواهان آن شده که او و حزب دموکرات کردستان عراق، نقش خود را در خصوص کردهای سوری ایفا کنند، آنان اعلام می کنند که خودگردانی کردهای سوری را قبول ندارند. این اظهارات به این معنی است که بارزانی قصد برگزرای کنگره ملی کُرد را ندارد. کسی که بخواهد این کنگره را برگزار کند، چنین چیزهایی بر زبان نمی آورد».
بایک درباره ی فتح الله گولن فعال دینی – سیاسی ترکه نیز گفت:« من با به کار بردن کلمه ی جماعت، برای تشکیلات گولن مخالف هستم. چرا که در ترکیه به معنی واقعی کلمه چندین جماعت وجود دارند که اقدامات مثبتی انجام می دهند و نباید با به کارگیری عمومی این کلمه به آنان ظلم کنیم. من ترجیح می دهم فتح الله و شاگردان و تشکیلات او را فتح الل چی ها بنامم. از نظر ما، همزمانی آغاز اقامت فتح الله در پنسلوانیای آمریکا با دستگیری رهبر ما آپو، یک اقدام معنی دار است. فتح الله چی ها صاحب یک دستگاه دینی نیستند بلکه در حال انجام اقداماتی هستند که در راستای منافع سرمایه داری بوده و ارتباطی با دین ندارد. فتح الله در خدمت ناتو است و اقدامات او و تشکیلات او را باید به عنوان عملیات گلادیو تلقی کرد. آنان با کردها خصومت دارند و همواره کردها را تحقیر کرده و برای سیاه نمایی پ.ک.ک برنامه دارند. این گروه با نفوذ در دستگاه های قضایی و امنیتی ترکیه، هزاران جوان کُرد را به زندان فرستادند. فتح الله با مذاکرات صلح موافق نیست و نمی خواهد معضل کردها حل شود».
بایک همچنین به این موضوع اشاره کرد که پ.ک.ک چند بار از جماعت گولن خواسته که با این حزب گفتگو کنند اما پاسخی به این درخواست داده نشده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *