۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • توهمات رسانه آمریکایی از ایران؛دیلی بیست مدعی شد: داعش مکررا در نزدیکی شهر ارومیـه با نیروهای ایرانی درگیر است

توهمات رسانه آمریکایی از ایران؛دیلی بیست مدعی شد: داعش مکررا در نزدیکی شهر ارومیـه با نیروهای ایرانی درگیر است

  • ۲۲ مهر ۱۳۹۳
  • ۳۴۳ بازدید
  • ۰

ظاهرا، استراتژی فعلی داعش آغاز حملات چریکی و نه تمام عیار به مناطق مرزی ایران است. در روز ۲۸ اگوست، یکی از اعضای داعش در صفحه ی توییتر خود از درگیری با نیروهای ایران در نزدیکی شهر ارومیه خبر داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از ندای ارومیه: وب سایت آمریکایی دیلی بیست  نوشت: “عدنانی” سخنگوی داعش گفته است: داعش می تواند ایران را به حمام خون تبدیل کند.

ممکن است برخی ندانند، اما ایران مهمترین دشمن داعش است.  در ماه می، داعش اعلام کرد که تغییر برنامه داده است و درحالی که عدنانی ایران را اشکارا تهدید نکرد، در روز سیزدهم می، مجموعه ای از حملات تروریستی علیه ایران و ایرانیان صورت گرفت. این حملات در رسانه های داخلی و توسط مقامات ایرانی به داعش و گروه های افراطی منتسب شده است.

ایران به شدت اتفاقات عراق را دنبال می کند. زمانیکه داعش جلوله را در نزدیکی مرز ایران به دست اورد، چندین رسانه ای ایرانی گزارش دادند که حملات سنگینی به مرز ایران در نزدیکی شهر قصر شیرین شده است. براساس این گزارش، ۴ مرزبان ایرانی در این درگیری کشتهه شده اند.

با این حال، فتح الله حسینی نماینده قصر شرشین در مجلس ایران کشته شدن ۴ مرزبان ایرانی را رد کرد.

محمدرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران روز هفتم سپتامبر هشدار داد که داعش به دنبال حمله به ایران است.

با این حال، نباید انتظار حمله ی همه جانبه از سوی داعش به ایران را داشته باشیم. پس از تسخیر شهر تکریت در اوایل جولای ۲۰۱۴، اکثر تلاش های داعش صرف تمرکز بر تحکیم قدرت خود در داخل مناطق تحت تصرف بوده است.

ظاهرا، استراتژی فعلی داعش آغاز حملات چریکی و نه تمام عیار به مناطق مرزی ایران است. در روز ۲۸ اگوست، یکی از اعضای داعش در صفحه ی توییتر خود از درگیری با نیروهای ایران در نزدیکی شهر ارومیه خبر داد.

در روز دوم اکتبر نیز گزارش شد که داعش حمله ای را در نزدیکی شهر خوی نزدیک به ارومیه انجام داده است.

در واکنش به این حملات ایران تعداد بسیاری را که مظنون به همکاری با داعش هستند را دستگیر کرده است.

در ماه اکتبر، وزیر اطلاعات ایران که به مجلس احضار شده بود، گفت که بیش از ۱۳۰ نفر از تفکیری ها در چندین ماه گذشته دستگیر شده اند.

حمایت ایران از ارتش عراق و نیروهای مردمی فشار بسیار زیادی به داعش وارد کرده است.

در روز ۳۱ اگوست، هواپیماهای جنگی آمریکا چهار حمله هوایی به شهر امرلی کردند. گزارشات بعدی نشان داد که عملیات آزادسازی امرلی توسط ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده مشهور ایرانی هدایت می شده است.

اخبار حکایت از آن داد که ارتش عراق در حال میانجی گیری بین نیروهای ائتلافی و نیروهای ایران هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین