۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • توضیحات ستاد عملیات مشترک درباره سازوکار اجرای توافق سنجار و فعالیت ستاد امنیتی چهارجانبه در عراق

توضیحات ستاد عملیات مشترک درباره سازوکار اجرای توافق سنجار و فعالیت ستاد امنیتی چهارجانبه در عراق

  • ۳ آبان ۱۳۹۹
  • ۴۹۴ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، سرتیپ «تحسین الخفاجی»، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق تأکید کرد مرکز امنیتی چهارجانبه عراق و ایران و روسیه و سوریه با جدیت و قدرت به فعالیت خود ادامه می دهد.

الخفاجی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق گفت که ستاد عملیات مشترک اولین مراکز مشترک با نیروهای پیشمرگه را در بغداد و اربیل را ایجاد کرده و این مراکز تا پایان ماه جاری میلادی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

او گفت که این مرکز مشترک در اولین مأموریت خود به موضوع مبارزه با تروریسم و نا بسامانی‌های امنیتی در استان دیالی خواهد پرداخت.

الخفاجی افزود که دولت نیز دستور آغاز اجرای توافق‌نامه سنجار را داده و ستاد عملیات مشترک در جلسه‌ای با استان‌دار نینوا و ستاد عملیات این استان و با فرماندار سنجار و نیز مقامات اقلیم کردستان تدارکات لازم برای بازگشت آوارگان از اردوگاه‌ها به سنجار را آغاز کرده‌اند و وزارت امور مهاجران نیز اقدامات خود در این زمینه را شروع کرده است.

وی تأکید کرد که سازوکاری برای اجرای این توافق‌نامه ایجاد شده که به موجب آن پلیس محلی مسئولیت امنیت سنجار را بر عهده می‌گیرد و ارتش نیز در مرزهای این منطقه مستقر می‌شود و فقط پرچم عراق در سنجار برافراشته خواهد شد و نیروهای دستگاه امنیت ملی و اطلاعات هم در اداره پرونده امنیتی سنجار مشترک خواهند بود.

سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق افزود که فرماندار سنجار توسط خود اهالی انتخاب می‌شود و ستاد عملیات غرب نینوا مسئول پیگیری اجرای این سازوکار و فرماندهی نیروهای ارتش در این منطقه خواهد بود.

او درباره ستاد امنیتی چهارجانبه میان عراق و ایران و روسیه و سوریه گفت که این ستاد در وزارت دفاع عراق برقرار است و نمایندگان این کشورها در آن حضور دارند و کار آن تبادل اطلاعات و اجرای عملیات مشترک علیه تروریست‌هاست و هنوز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و ریاست آن را یک افسر بلندپایه اطلاعات ارتش برعهده دارد.

وی تأکید کرد که هیچ ضعفی در فعالیت این ستاد رخ نداده و این ستاد نقش بسیار مهمی در مبارزه با تروریسم و کمک به نیروهای امنیتی عراق و صیانت از مرزها دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *