۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تروریسم و تکفیر ساخته دست آمریکا؛ قسد جانشین داعش

تروریسم و تکفیر ساخته دست آمریکا؛ قسد جانشین داعش

  • ۹ آبان ۱۳۹۹
  • ۴۶۱ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، نیروهای آمریکایی با آوردن برخی تجهیزات حفاری و جرثقیل ها، تاسیس یک اردوگاه آموزشی جدید نزدیک فرودگاه الیعربیه در شمال شرق حسکه را آغاز کردند.

این اقدام غیرقانونی آمریکا (هرچند که به رغم تمام ادعاهای آمریکا در توجیه حضور نیروهایش در سوریه به منظور مقابله با داعش و یا در دفاع از خود، تمام وجود آمریکایی های اشغالگر در سوریه فاقد مشروعیت است و با قوانین بین المللی مغایرت دارد) فقط چند روز پس از تاسیس فرودگاه جدید در جنوب الیعربیه نزدیک مرزهای عراق و سوریه توسط “ائتلاف بین المللی” صورت گرفت.

پیش بینی می شود که گروه نخست از عناصر مسلح قسد تمرینهای خود را ابتدای ماه نوامبر آینده در این مکان آغاز کنند، آمریکا ماموریتی جدید برای آنها تعیین کرده است. در واقع آمریکا آنها را برای کنترل و نظارت مرزها میان سوریه و عراق بکار خواهد گرفت و این علاوه بر عملیات فرود با چتر و کار با دستگاه های ردیابی و .. است.

اهداف واقعی ابقای نیروهای متجاوز آَمریکا در سوریه

در نخستین روزهای ماه اگوست گذشته یک منبع در وزارت خارجه سوریه با اشاره به توافق میان قسد و یک شرکت نفتی آمریکایی، تاکید کرد که هدف از این توافق کاملا روشن است و آن غارت نفت سوریه است.

غارت نفت؛ تنها دلیل مناندن آمریکا در سوریه

این منبع افزود: “این توافق را که با نظارت دولت آمریکا به امضا رسید، به شدت محکوم می کنیم”. پس از آن یک سناتور جمهوری خواه اذعان کرد که عناصر مسلح قسد یک توافق با شرکت نفتی آمریکایی امضا کردند که این امر یک اعتراف آمریکایی به انجام اقدامی است که در سطح داخلی و منطقه ای و نیز بین المللی محکوم شده و با قوانین بین المللی مغایرت دارد و حاکمیت ملی ومنطقه ای سوریه را نقض می کند. درواقع این مساله یک غارت علنی است.

آمریکا حامی اصلی داعش و تروریسم در سوریه

دیگر هدف آمریکا برای ایجاد یک اردوگاه برای آموزش نیروهای قسد در مرزهای سوریه و عراق و نزدیک فرودگاه الیعربیه در شمال شرق حسکه، تسلط بر راه های عبور و مرور گروه تروریستی داعش و تامین امنیت این تروریست‌ها برای ورود و خروج به عراق و سوریه است تا هر زمان که امریکا لازم بداند آنها را ازمنطقه ای به منطقه دیگر منتقل کند و از گرفتار شدن آنها در دست نیروهای امنیتی عراق جلوگیری کند.

تروریسم و تکفیر ساخته دست آمریکا؛ قسد جانشین داعش

آمریکا که همواره بر سر راه حل مسالمت آمیز در خاورمیانه و خارج از آن مانع تراشی می کند، نمی تواند اهداف توسعه طلبانه خود در غارت منابع ملت‌های منطقه را پنهان سازد. همانگونه که در سوریه شاهد هستیم، آمریکا پایگاه های نظامی متعددی ایجاد کرده و صدها نظامی و هزاران مزدور را برای اجرای طرح های خود بکار گرفته است. حضور اشغالگران آمریکایی به مبارزه با گروه تروریستی وهابی داعش پیونده خورده بود در حالی که این گروه ساخته دست آمریکا و رژیم اشغالگر اسراییلی است تا حضور آمریکا در منطقه و تخریب و تقسیم عراق و سوریه را بتوانند توجیه کنند.

طلال سیلو سخنگوی سابق “نیروهای سوریه دموکراتیک” پس از فرار از سوریه به ترکیه در اواخر سال ۲۰۱۷ در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه به صورت مفصل به نقشه آمریکا در شمال سوریه و روابط پنهانی میان برخی گروه های کرد و چگونگی تاسیس “نیروهای سوریه دموکراتیک” توسط سازمان اطلاعات مرکزی و نیز تلاش‌های آمریکا برای ایجاد یک معبر از شمال سوریه به ساحل شرقی دریای مدیترانه برای تروریستهای باقی مانده به صورت مفصل سخن گفت.

مایکل ویکرز یکی از کسانی که مسئول ایجاد گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ بود، اظهارات عجیبی مطرح کرد مبنی بر آنکه نسخه سومی از تروریست ها با نامی جدید تشکیل خواهد شد. ویکرز در این باره گفت: اینکه نسخه سومی از “جهادی ها” با نامی جدید تشکیل شود نباید غافلگیرانه باشد. کاترین زیمرمن کارشناس تروریسم نیز اظهار داشت که “انتفاضه مسلحانه دیگری علیه دولت سوریه در راه است و باید در انتظار آن باشیم”.

مسلماً باید سفر غیرمنتظره ثامر سبهان مشاور بن سلمان شاهزاده سعودی در اواسط ژوئن ۲۰۱۹ را یادآور شویم، این سفر نشان داد که توطئه برای اشغال شمال سوریه با کمک آل سعود طراحی شده بود و نقش بن سلمان در این توطئه را برملا می کند.

آمریکا هرجا پابگذارد، فساد آنجا را فرامی گیرد

رسانه های مخالفان سوریه ذیل این پرسش “آیا شمال سوریه آزاد شده است؟” ازنقش و دستاورد آمریکا و مخالفان در مناطق شمال سوریه سوال کردند.

همچنین به اوضاع فاجعه بار شهرها و مناطق تحت کنترل مخالفان در شمال سوریه به‌ویژه آنهایی که از حمایت آمریکا برخوردارند، اشاره کردند. رسانه های مخالفان تاکید کردند که مردم سوریه انتظار داشتند که مناطق تحت کنترل مخالفان از نوعی عدالت و واقعیت برخوردار باشند در حالی که انواع فسادها اعم از فساد اخلاقی و اجتماعی و اداری ودینی در این مناطق به وفور دیده می شود.

روزنامه “الجسر” وابسته به مخالفان، در این باره نوشت: اغلب مردم از گرسنگی و فقر رنج می کشند و این علاوه بر تعداد بی شمار افراد بیکار است که حتی یک لقمه نان ندارند تا از رنج گرسنگی بکاهند.

بنابراین آمریکا تلاش می کند تا با حضور در مناطق شمال سوریه مانع تحقق امنیت و ثبات در این مناطق شود و از آن مهمتر فراهم کردن زمینه آماده سازی مجدد تروریستها است و در واقع آمریکا و رژیم اشغالگر از همان ابتدا به دبنال تخریب سوریه و تخریب روحیه مردم این کشور بودند. اما مردم سوریه به واقعیت این بازی صهیونیستی آمریکایی پی بردند و با برگزاری تظاهرات و محکومیت سیاست های آمریکا برای اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی و مزدورانشان از کشورشان تلاش می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین