۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تخریب چندین روستای مسیحی نشین بدست عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک

تخریب چندین روستای مسیحی نشین بدست عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک

  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹
  • ۴۹۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، «وحیده یاقو هرمز»، عضو مجلس ایالتی کردستان عراق، تأکید کرد که فعالیت گروه تروریستی (پ ک ک) در شهرهای عمادیه و زاخو باعث شده که چند روستای مسیحی نشین این منطقه کاملا خالی از سکنه شود.

هرمز گفت که تأکید اقلیم کردستان بر خودداری از درگیری میان کردها ازجانب نیروهای pkk بد فهمیده شده و امروز آنان رسما و علنا امنیت و ثبات اقلیم را تهدید می کنند.

او افزود که پ.ک.ک خطری جدی برای جان شهروندان اقلیم شده و فعالیت هایش غیر قابل قبول است و باید اقلیم کردستان را ترک کند چون «میدان جنگ آنها مشخص است و این میدان هیچ ربطی به جنوب اقلیم کردستان ندارد».

این نماینده مجلس ایالتی کردستان گفت که بسیاری روستاهای عمادیه و زاخو که مسیحی نشین بودند به سبب فعالیت های pkk کاملا خالی از سکنه شده است و افزود که این نیروها اجازه بازگشت مسیحیان به روستاهایشان را نمی دهند.

پیش از این «فارس یوحنا»، عضو شورای استانداری دهوک، تأکید کرده بود که ساکنان ۱۵ روستای مسیحی نشین در مرزهای ترکیه و دهوک مجبور به ترک این منطقه شده اند.

ساکنان محلی این مناطق نیز تأکید می کنند که با شدت گرفتن درگیری ها میان ترکیه و نیروهای pkk و عقب نشینی نیروهای پیشمرگه چندین روستا در این منطقه تخلیه شده اند.

«عبدالاحد ناصر»، فعال مدنی در شهر زاخو گفت که اقدامات نیروهای گروه تروریستی پ.ک.ک درباره وادار کردن ساکنان این مناطق به ترک خانه هایشان منحصر به مسیحیان نمی شود.

او گفت که در شمال اربیل و شرق دهوک حدود ۵۰۰ روستا هست که اکثر آنها از چند سال پیش به علت فعالیت های پ.ک.ک خالی از سکنه شده است.

وی افزود که pkk بسیاری از این روستاها را به مراکز حضور نظامی خود تبدیل کرده و خانه های مردم را سنگر خود ساخته و همین خانه ها هدف حملات هوایی ارتش ترکیه قرار می گیرد.

به گفته ناصر روستاهای مسیحی نشین در خود نوار مرزی اند و برای همین بیشتر در معرض عملیات نظامی و تخریب بوده اند و زندگی در آنها برای ساکنانشان خطرناک است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین