۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه مهم انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : تروریسم پ.ک.ک و پژاک را متوقف کنید!

بیانیه مهم انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : تروریسم پ.ک.ک و پژاک را متوقف کنید!

  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹
  • ۱۱۳۶ بازدید
  • ۰

طبق اعلام رسمی رسانه های وابسته به پ.ک.ک و پژاک سه نفر از اعضای عالی رتبه پژاک طی درگیری با نیروهای نظامی ایران و در داخل خاک جمهوری اسلامی کشته شده اند.
پژاک اعلام کرده این افراد روز ١۵ سپتامبر ٢٠٢٠ / ٢۵ شهریور ١٣٩٩ در منطقه مهاباد که در حال انجام وظایف به اصطلاح انقلابی و فعالیت سازمانی (شما بخوانید اعمال تروریستی و خشونت بار) بودند در کمین نیروهای جمهوری اسلامی قرار گرفته و کشته شده اند . این نفرات به نام‌های «جنگاور باهوز» و «آرام آویَر» «خدر بایزیدی» می باشند.
بر اساس این بیانیه پژاک بصورت رسمی پذیرفته که در داخل خاک ایران فعالیت مسلحانه و مخفی دارد این در حالی است که پس از آتش بس بین پژاک و ایران پس از درگیری های سال ۱۳۹۰ پژاک متعهد شده است که به جدار مرزها حرکت کند. بر اساس اظهارات یکی از اعضای سابق پژاک که اخیرا گفتگویی با خبرنگار انجمن داشته است حاجی احمدی که آن زمان مسئولیت پژاک را بر عهده داشته است این موضوع را در بین اعضاء اعلام کرد و همان زمان برخی کادرها با این تصمیم مخالفت کردند و آن را نوعی شکست قلمداد کردند ولی سران پژاک و دو نفر که از طرف جمیل بائیک آمده بودند گفتند این تصمیم شورای فرماندهی در قندیل است.
از طرفی ایران نیز بارها اعلام کرده که پژاک داخل خاک جمهوری اسلامی حضور ندارد که شاید منظور حضور دائمی است هر چند شنیده ها و اخبار غیر رسمی که برخی خبرنگاران انجمن مکرر اطلاع رسانی می کنند حاکی از حجم قابل تامل حضور و تردد تروریست های شبه نظامی پژاک در روستاهای مرزی است.
علی ایحال پس از اعلام این خبر و در همین ساعت های اولیه تماس متعددی با انجمن بی تاوان برقرار گردید و ضمن بیان نظرات و دیدگاه های خود درخواست‌هایی را نیز مطرح کرده و خواستار انتقال آن ها از طریق انجمن گردیدند. در پیام های ارسالی همراه با دغدغه های شهروندان عزیز مصادیق و مستنداتی نیز برای تائید موارد ارسالی ارائه شده است که در دفتر انجمن محفوظ است و در صورت اعلام مراجع ذیصلاح ارائه خواهد شد.
اهم محورهای مطروحه که خواست مردم کورد و عموم شهروندان استان است به شرح زیر جمع بندی شده است که به دلیل رعایت امانت داری تلاش شده عموم درخواست ها و مطالبات مردم جمع بندی شود و انتظار می رود نهادهای مسئول در این خصوص ضمن شفاف سازی لازم اهتمام لازم را معمول دارند؛

۱. پژاک بخشی از سازمان تروریستی PKK است و خانواده های بسیاری به شیوه های مختلف توسط این سازمان جنایتکار و غیر انسانی آسیب دیده اند. بسیاری از شهروندان استان جوانان شان را از دست داده اند و اساسا نمی دانند حتی آنها کجا به خاک سپرده شده اند، تعداد بسیاری سالهاست از سرنوشت آنها خبری نیست و نگرانی پدران و مادران واقعا جانفرسا شده است، عده ای از اعضا که موفق شده اند از دست این سازمان تروریستی و اقماری خلاص شوند گذشته و آینده خود را تباه شده می بینند و بسیاری از شهروندان عادی و غیر نظامی از دست آزارهای گاه و بیگاه این جنایتکاران و مزدوران نیابتی روز خوش ندارند یا مورد اخاذی و باج گیری قرار می گیرند و یا هدف ترور لذا مسئولین دولت ایران موظف هستند تکلیف این فضای رعب و وحشت ایجاد شده توسط این سازمان جنایتکار را روشن کنند. این روند موجب شده وضعیت اشتغال و اقتصاد و معیشت مردم تحت تاثیر این ناامنی ها قرار گیرد. پیامهای متعددی داریم که بصورت دقیق اعلام کرده اند مراکزی که در آنها کار می کردند از ترس آزارهای مرتب پژاک و اخاذی های آنها توسط مالکین تعطیل و به شهرهای دیگر منتقل شده و جوانان بیکار رو به کولبری آورده اند. این خواست زیادی نیست که اگر گروهی مسلحانه امنیت مردم کورد را تهدید می کند توسط مسئولین مربوطه مورد مقابله قرار گیرند. بسیاری از جوانان کم سن و سال و اغلب فقیر تحت تاثیر تبلیغات این سازمان تروریستی و با وعده کار و نظائر آن به این گروه کشانده می شوند و یا تحت تاثیر تبلیغات فریبکارانه مزدوران داخلی این سازمان تروریستی قرار گرفته و دیگر معلوم نیست چه بر سر آنها آمده است . در حالی که این تروریست ها آشکارا و آزادانه تحت حمایت اتحادیه میهنی کردستان در اقلیم کردستان عراق فعالیت می‌کنند و این مطالبه زیادی نیست که مسئولین سیاست خارجی از مسئولان اتحادیه میهنی بخواهند فعالیت این سازمان تروریستی را محدود کنند.

۲. توسط رسانه های محلی و برخی شخصیت‌های معروف و سلبریتی کرد داخل کشور و استان مستمرا و آشکارا از این سازمان تروریستی و شاخه های اقماری آن نظیر پ.ک.ک، پژاک، ی.پ.گ و … تعریف و تمجید می شود ولیکن ظاهرا تبلیغ تروریسم و خشونت توسط این حضرات به امری عادی و رایج بدل گشته و مسئولین ذیربط نیز گویا دچار چنان تسامح و تساهل شده اند که اثرات تبلیغات این خود نخبه پندار ها را نمی بینند. مردم استان با ارسال مصادیق متعددی از این

حضرات می پرسند جریان چیست؟!!
بسیاری از این عزیزان با ارسال تصاویر فرزندانشان گفته اند کودکان و جوانان آنها تحت تاثیر همین تبلیغاتی که از سوی نفرات پیاده نظام تروریسم سازمان اقماری پ.ک.ک و پژاک انجام می گیرد فریب خورده و جذب این گروه شده اند. بررسی ها ما نیز نشان می دهد این افراد روزانه در حال تبلیغ این تروریست‌ها هستند و حتی برای آزادی سرکرده جنایت کار آن اوجالان نامه سرگشاده نیز منتشر می کنند اما در برابر جنایات و ترور شهروندان عزیز و بی دفاع، کولبران، نیروهای انتظامی و مرزبانی و حتی امدادگر هلال احمر سکوتی مرگ بار پیشه کرده اند. اطلاعات ارسالی و مستندات در اختیار انجمن است و هر یک از نهادهای مسئول که مطالبه کنند آنها را در اختیار قرار خواهیم داد.
لذا مطالبه جدی و عاجل شهروندان استان این است جلوی ترویج تفکرات این سازمان خبیث که آرامش را از مردم کورد و عموم شهروندان گرفته است بگیرید .

۳. برخی در پیامهای ارسالی می گویند پژاک در ایران آزادانه فعالیت می‌کند و عمدتا سند مدعای خود را همین فعالیتهای تبلیغی سلبریتی ها و خود نخبه پندارها مطرح می کنند ولیکن بر اساس بررسی های صورت گرفته ما نمیتوانیم آن را بپذیریم چرا که همین سه نفر اخیری که به هلاکت رسیده اند و یا شهادت روزانه مرزبانان عزیز و یا ترور کولبرانی مثل سوران اختر ثمر و ترور شهید کوهسار فاتحی، امدادگر هلال احمر کامیاران و موارد متعدد دیگر سند محکمی است که دولت ایران با آنها مقابله میکند ولی مردم میگویند کافی نیست . مردم کورد در ایران نیاز به آرامش دارند و پژاک آرامش را از آنها گرفته است لذا مردم از این وضعیت خسته شده اند و درخواست دارند بساط این گروه جنایتکار و بوقچی های تبلیغاتی داخلی آنها جمع شود. تروریسم در تمام دنیا خط قرمز دولت ها است و درخواست عمومی مردم استان این است که تروریسم سازمان اقماری پ.ک.ک ، پژاک و … را متوقف کنید.

۴. ما معتقدیم که تروریسم پ.ک.ک یک تروریسم وارداتی از سوی ترکیه است و پژاک مولود منحوس این سازمان است و دولت ترکیه اگر بصورت جدی عزم مقابله با تمامیت این سازمان تروریستی دارد نباید به اعضای متواری پ.ک.ک و پژاک که در ایران دارای محکومیت قضایی هستند پناه دهد. اخیرا اخباری منتشر شد که یک عضو فراری پژاک به نام فرزانه جلالی در یکی از دانشگاه های ترکیه در حال تحصیل است. اما سوال جدی ما از مسئولین وزارت خارجه نیز این است که اگر مسائلی پشت پرده است شفاف به مردم توضیح دهید چرا فردی که به جرم عضویت در یک گروه تروریستی در کشور ترکیه حضور دارد او را از طرق قانونی به مجازات اعمالش نمی رسانید.

واقعیت این است که ؛اخاذی از بنگاه های اقتصادی، باج گیری از کولبران، ترور شهروندان و حتی کولبران، نا امن کردن منطقه و نظایر آن معیشت مردم و طبقه محروم و کم برخوردار جامعه را مستقیما هدف گرفته است که با این شرایط سخت اقتصادی کشور مزید بر علت شده است. از این رو درخواست عاجزانه داریم مقابله با هر گونه تروریسم، خشونت و ترویج تجزیه طلبی از سوی هر جریان و گروهی را متوقف کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *