۹ فروردین ۱۴۰۳

اولین درس در پ.ک.ک : پیشمرگه دشمن است

  • ۲ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۳۵ بازدید
  • ۰

پ.ک.ک همیشه گفته است که PDK و PUK نماینده کردها نیستند، آنها نماینده نظام امپریالیستی جهانی هستند.

انجمن بی تاوان : نوال دختری اهل وان در ترکیه است. او مانند هزاران دختر کرد دیگر به دلیل عشق به کردستان به پ ک ک پیوست. اما از همان روزهای اول شوکه شد، مخصوصاً وقتی اولین درسی که از گروه گرفت، درسی بود با عنوان «پیشمرگه دشمن است».
پ.ک.ک هزاران دختر کرد را فریب داده، ربوده و با چوب های زیادی به کوه ها کشیده است. نوال وان یکی از دخترانی بود که با جمعی از دوستانش دانشگاه را ترک کرد و در سنین پایین به بایزید و کوه آغری رفت.
نوال داستان نه سال حضور خود در پ ک ک را به نجدت بولدان گفت و در کتابی به نام زنان در پ ک ک ثبت شده است. این کتاب داستان ۱۰ زن را روایت می کند که در پ.ک.ک بودند و بعداً از گروه فرار کردند، از جمله نوال.
درس ۱: پیشمرگه دشمن ماست
در سال ۱۹۹۲، زمانی که در دانشگاه یوزونجی ییل وان دانشجو بود، نوال و جمعی از دوستانش وان را به مقصد بایزید ترک کردند و از آنجا به کوه آغری رسیدند و در کوهستان با رفقای پ ک ک ملاقات کردند.
«وقتی به میان رفقا رسیدیم، عثمان اوجالان را دیدیم. او به ما گفت اینجا خیلی سخت است و باید خودتان را تمرین دهید. در مورد روسری که در بدو ورود به سرشان زدیم، عثمان گفت طبیعی است!
اولین باری که ما را پوشاندند، در اردوگاه شهید بریوان بودیم. ما ۳ گروه زن بودیم. یک رفیق زن آنجا بود به نام «دیلان ژاندارم». دیلن از اروپا آمده بود. او هنگام دستگیری نزدیک اوجالان بود. دیلن بعداً از PKK جدا شد. ما درگیر دوره های آموزشی بودیم. ۸۰ درصد از دختران آنجا دانشجو بودند و دوره های آموزشی پ.ک.ک چیزهای ساده و کلاسیک را آموزش می دادند. پ.ک.ک به ما تاریخ کردستان، جغرافیای کردستان و تأسیس پ.ک.ک را آموزش داد.
من بسیار ناامید شده بودم زیرا بهتر می دانستم که در دوره آموزشی به ما چه می گویند و در دانشگاه درس خوانده بودم. بعدها متوجه شدم که پ.ک.ک می خواهد فکر و ایدئولوژی خود را تحت عنوان آموزش در ذهن ما القا کند. علاوه بر این، پ‌ک‌ک ما را برای جنگ با پیشمرگه‌ها آماده می‌کرد. سال ۱۹۹۲ بود که جنگ جنوب آغاز شده بود. پ ک ک جنگ علیه پیشمرگه ها را «جنگ جنوب» نامید.
PDK نماینده بریتانیا است
در نبرد سال ۱۹۹۲ علیه PDK و YNK، پ‌ک‌ک ده‌ها مرد قوی را به خط مقدم برد. من در تیم سلاح کمد بودم. پ‌ک‌ک مدام به ما می‌گفت که «پیشمرگه دشمن ماست». پ.ک.ک، پ.د.ک و ی.ن.ک آن را نیروی کردی ندانست، بلکه گفت که آنها علیه امپریالیسم می جنگند و این نیروها نماینده امپریالیسم هستند. الان هم همین را می گوید.
پ‌ک‌ک مدام می‌گفت که PDK و YNK نماینده کردها نیستند، آنها نماینده نظام امپریالیستی جهانی و برخی کشورها هستند. پ.ک.ک گفت که پ.ک.ک نماینده انگلیس است و انگلیس دشمن اصلی مردم کرد است. در اکثر دوره های آموزشی در سال ۹۲ این دیدگاه ها به عنوان درس به کادرها آموزش داده می شد. به طور خلاصه، پ‌ک‌ک به چریک‌ها و کادرهای خود گفت: «PDK و YNK دشمنان اصلی خلق کرد هستند» و به این ترتیب ذهن آنها پر شد.
نوال گفت: «پ‌ک‌ک نتوانسته است در جنگ علیه پیشمرگه‌ها پیروز شود، بنابراین همیشه «پ‌د‌ک» و «YNK» را دشمن می‌شناسد و هرگز به کادرهای پ.ک.ک اجازه نداده است که «پ‌دک» و «YNK» را به عنوان خودشان بشناسند.
در بخش بعدی به تاریخ کردستان می پردازیم، ببینیم پ.ک.ک چگونه در دوره های آموزشی خود به کادرهای خود درس های تاریخی می دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *