۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • مسرور بارزانی پ.ک.ک را مانع توسعه و پیشرفت اقلیم کردستان عراق دانست

مسرور بارزانی پ.ک.ک را مانع توسعه و پیشرفت اقلیم کردستان عراق دانست

  • ۲ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۶۵ بازدید
  • ۰

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، تاکید کرد که توقع دارند دولت فدرال عراق به وظایف خود در چارچوب توافقات با اقلیم، عمل کند و خواستار مشارکت همه جانبه در روند توسعه و پیشرفت اقلیم کردستان شد.

به گزارش انجمن بی تاوان، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، امروز دوشنبه در جریان سفر به شهر آکری در استان دهوک، با مردم و مقامات آن شهر و شهر بردرش نیز دیدار کرد و طی ایراد سخنانی، طرح‌های عمرانی انجام شده و در دست اقدام را مورد توجه قرار داد، وی همچنین به برنامه‌ دولت برای توسعه منطقه در آینده، اشاره کرد.

روابط اربیل و بغداد

بارزانی، روابط بین حکومت اقلیم و دولت فدرال عراق را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت که تمام تلاش‌ها برای رسیدن به توافق با دولت فدرال درباره مسائل مربوط به نفت، بودجه و سایر مسائل معوق مانده، به کار گرفته شده و اقلیم وظایف خود را در قبال دولت فدرال، به طور کامل انجام داده است.

بارزانی، تاکید کرد که توقع دارند دولت فدرال نیز به وظایف و مسئولت‌های خود در چارچوب توافقات عمل کند “زیرا به نفع سراسر عراق است”.

وی با اشاره به اینکه مدت دو ماه است صادرات نفت اقلیم کردستان متوقف شده، تاکید کرد:”  با این حال اجرای طرح‌های عمرانی متوقف نشده و حقوق کارمندان نیز اگرچه با تاخیر، اما پرداخت شده است”.

کارآمد سازی کمیساریای عالی انتخابات

نخست وزیر، مسائل داخلی اقلیم کردستان را نیز مورد توجه قرار داد و با اشاره به فراخوان مسعود بارزانی برای برگزاری نشست فراگیر جریان های سیاسی اقلیم، با هدف تقویت همبستگی، ابراز امیدواری کرد که نیروهای سیاسی در پاسخ به آن کوشا باشند و منافع ملی را بر منافع حزبی ترجیح دهند.

همچنین یادآور شد که دولت اقلیم به وظایف خود عمل کرده و برای حل مسائل پیشگام بوده است.

مسرور بارزانی، به رای اکثریت پارلمان کردستان به کارآمد سازی کمیساریای عالی مستقل انتخابات و همه‌پرسی اقلیم، در نشست امروز پارلمان اشاره کرد و به خاطر آن از اعضای پارلمان قدردانی نمود و آن را یک تصمیم مهم توصیف کرد “زیرا مشروعیت اقلیم در داخل و خارج زیر سئوال رفته بود… هر مشکلی قابل حل است، اما نباید هیچ مانعی پیش روی برگزاری انتخابات ایجاد شود… این تصمیم نشان داد که مردم اقلیم کوردستان به فرایند دموکراسی باور دارند و امیدوارم  که انتخابات در سال جاری برگزار شود”

ایشان با تاکید بر اینکه دولت در گذشته به علت گسترش بیماری همه‌گیر کرونا و قطع بودجه اقلیم توسط دولت فدرال، چانچه لازم بوده به منطقه رسیدگی نکرده است، تصریح کرد که در نشست با مقامات محلی، نیازمندی‌ها را برشماری کرده و برای برآورده کردن آنها اقدام خواهد شد.

و نیز از همزیستی مسالمت آمیز جوامع مسلمان، مسیحی و ایزدی منطقه تقدیر به عمل آورد و خاطرنشان کرد که دولت بر اساس قانون و به طور عادلانه با همه رفتار خواهد کرد.

وی توسعه اماکن گردشگری منطقه را نیز مورد توجه قرار داد و از گروهک تروریستی پ.ک.ک خواست که با تداوم حضور در منطقه، مانع توسعه و پیشرفت آن نشوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *