۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • پ.ک.ک مردم سوریه را مجبور به تظاهرات علیه ارتش عراق می کند

پ.ک.ک مردم سوریه را مجبور به تظاهرات علیه ارتش عراق می کند

  • ۲ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۳۸ بازدید
  • ۰

یک فعال کرد سوری امروز سه‌شنبه تأیید کرد که کادرهای گروه تروریستی پ.ک.ک به اداره خودمختار که تحت نظارت حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) است دستور داده‌اند تا تظاهراتی را علیه ارتش عراق در پس‌زمینه تلاش برای خارج کردن تسلیحات و کادرهای نظامی پ.ک.ک از اردوگاه مخمور سازماندهی کند.

به گزارش انجمن بی تاوان، محمود علو، فعال حقوق بشر گفت: «کادرهای گروه تروریستی پ‌ک‌ک که در پشت صحنه امور شمال سوریه و سایر مناطق شرق سوریه را مدیریت می‌کنند، به اداره PYD دستور دادند تا تظاهراتی را علیه ارتش عراق که قصد دارد پ‌ک‌ک و سلاح‌هایش را از اردوگاه خارج کندسازماندهی کند».

وی افزود: «پ‌ک‌ک به خاطر برنامه‌های سازمانی خود، شهروندان مناطق تحت کنترل خود در سوریه را مجبور می‌کند تا با راهپیمایی و تظاهرات بیرون بروند».

علو توضیح داد: «امروز به دستور کادرهای پ.ک.ک راهپیمایی در شهر کوبانی برگزار شد که کارمندان و صاحبان مغازه ها را مجبور می کند با راهپیمایی هایی بیرون بروند درحالی که کردهای سوری هیچ ربطی به آن ندارند.”

وی خاطرنشان کرد: در این راهپیمایی پرچم‌های پ‌ک‌ک و تصاویر رهبر آن عبدالله اوجالان و بنرهایی در محکومیت ارتش عراق به دلیل تلاش ارتش عراق برای خارج کردن سلاح‌های پ‌ک‌ک از اردوگاه مخمور برافراشته شد.

این فعال حقوق بشر کرد سوری گفت: رابطه ساکنان کوبانی با مسائل کشورهای همسایه داخلی چگونه است و پ.ک.ک که ربطی به مسائل مردم کرد ندارد تا کی از آنها در برنامه های مشکوک خود استفاده کند؟ و چرا پ.ک.ک حتی یک بار علیه ترکیه و شبه نظامیانش که در همه جا با کردها دشمنی دارند بیرون نیامد؟

علو افزود: “اگر این نشان دهنده چیزی باشد، نشان دهنده این است که پ.ک.ک بر اساس برنامه های سایر کشورها و سایر احزاب عمل می کند و هرگز به نفع مردم کرد عمل نمی کند.”

بر اساس اطلاعاتی که از یک منبع امنیتی در مخمور به دست آمده است، نیروهای ارتش عراق صبح روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ وارد اردوگاه مخمور شده و قصد محاصره و حصار کشی آن را داشتند، اما تحت فشار پ.ک.ک، ساکنان این اردوگاه برای جلوگیری از آن تظاهراتی ترتیب دادند.

در حال حاضر ارتش عراق در حال حفر خندق در اطراف اردوگاه مخمور (۶۵ کیلومتری جنوب اربیل) است تا حرکت رفت و آمد به این اردوگاه را کنترل کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین