۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اهداف پشت پرده انتقام پ.ک.ک از حکومت اقلیم کردستان چیست؟

  • ۸ اسفند ۱۴۰۲
  • ۸۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: افرادی که رسانه های گروهک تروریستی پ.ک.ک را دنبال می کنند، در سال های اخیر عبارت “مناطق حفاظتی مدیا ” را زیاد شنیده اند. مناطقی که نیروهای  پ‌ک‌ک در ان جا مستقر هستند و محدوده آن بیشتر در نوار مرزی عراق با ایران و عراق با ترکیه را در بر می گیرد که مناطقی کوهستانی و صعب العبور است و بیشتر روستائیان در آن مناطق سکونت داشتند. منطقه حفاظتی مدیا در واقع توسط سرکرده پ.ک.ک عبداله اوجالان نام گذاری شده است که برای پوشش یک هدف سیاسی بود و در نتیجه برنامه پ.ک.ک با ترکیه استفاده می شود.

هدف از اعلام منطقه حفاظتی مدیا چه بود؟

اعلام این نام در خاک کردستان عراق در واقع نوعی اشغالگری و غصب حق اهالی کردستان عراق توسط پ.ک.ک بود. پ.ک.ک با استفاده از قدرت زور و تهدید این مناطق را تحت سیطره خود در آورد. در واقع می توان گفت یک چهارم خاک اقلیم کردستان عراق در اشغال پ.ک.ک است و هدف دوم  عبداله اوجالان عدم برسمیت شناختن حکومت اقلیم کردستان عراق بود. زیرا پ.ک.ک مخالف دستاورد های کردستان عراق بود و آن را بعنوان رقیب ایدئولوژیکی- سیاسی می داند.

پ.ک.ک حدودا از سال ۱۹۸۰میلادی از خاک کردستان عراق علیه ترکیه استفاده کرده است. نیروهای اصلی خود را به اقلیم کردستان منتقل کرده و مبارزه نظامی، سیاسی، روانی و ایدئولوژیک را نیز  علیه حکومت اقلیم آغاز کرده است.

در سال ۱۹۹۲، عبدالله اوجالان، حکومت  اقلیم  کردستان عراق  را “ناسیونالیست دوم، عقب مانده، دست نشانده  اسرائیل” توصیف کرد کردستان عراق را دشمن اعلام کرد. در عرصه نظامی بین سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۹ جنگ نظامی را علیه جبهه کردستان عراق آغاز کرد. آنها با تبلیغات، موضع و دستاوردهای کردستان عراق  را رد کردند و سعی کردند تشکیلات بی اساس خود را به عنوان جایگزین معرفی کنند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین