۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • در زندان جهنمی و زیرزمینی روستای باری پ.ک.ک چه می گذرد؟

در زندان جهنمی و زیرزمینی روستای باری پ.ک.ک چه می گذرد؟

  • ۸ اسفند ۱۴۰۲
  • ۱۲۳ بازدید
  • ۰

گروه تروریستی پ.ک.ک ده ها جوان کرد را که بیشتر آنها ایزدی هستند در زندان زیرزمینی روستای باره زندانی کرده است.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از رسانه دارکا مازی، گروه تروریستی پ.ک.ک دهها جوان ایزدی و چندین عضو ایرانی و ترکیه ای خود را با اتهامات بی اساس در زندان روستای باری زندانی کرده است. رسانه محلی اقلیم همچنین اطلاعات ویژه ای در مورد ساختار زندان، افرادی که در آنجا نگهداری می شوند و افرادی که زندان را اداره می کنند به دست آورده است که در این گزارش به بررسی آنها می پردازیم.

روستای باری

در این روستای قدیمی ایزدی نشین حدود ۷۰ خانه وجود دارد که بیشتر آنها متعلق به ایل سیموکی است، این روستا در شمال غربی کوه شنگال قرار دارد.

گروه تروریستی پ.ک.ک که بعد از داعش شنگال را اشغال کرد، ده ها زندان مخفی ساخت، جوانان، مخالفان اوجالان و پ.ک.ک را بازداشت کرد، خلاصه هرکس نظر دیگری داشت، پ.ک.ک او را به ظن جاسوسی در این زندان ها حبس کرد. همچنین کودکانی که توسط پ.ک.ک ربوده شده اند در این زندان محبوس هستند.

این زندان ۱۴ متر زیر زمین ساخته شده است

زندان روستای باری شنگال در عمق ۱۴ متری زمین ساخته شده است، ۶ سلول برای نگهبانان و کارکنان زندان و سلول های انفرادی و غیره وجود دارد، دری وجود دارد که به سلول اول زندان منتهی می شود.سلول های زندانیان ۳ در ۴ متر، سلول های انفرادی ۲ متر و ارتفاع سلول ها ۲ متر است.

این زندان بتنی است، دارای سیستم تهویه بد و دوربین های نظارتی است.

منابع محلی اطلاعاتی را از داخل این زندان به دست آورده اند، بر اساس آن اطلاعات، اکثر افرادی که توسط پ.ک.ک در این زندان دستگیر شده اند،متهم به جاسوسی هستند، دست و پای آنها بسته است و در معرض اعمال شکنجه شدید قرار دارند.

جنایات و ظلم و ستم پ.ک.ک در سنجار بیشتر و بیشتر آشکار می شود، زندان های مخفی پ.ک.ک در سنجار به محل تصفیه و کشتار جوانان ایزدی تبدیل شده است، طبق اطلاعات اعلام شده از سوی فرمانداری سنجار، از سال ۲۰۲۰، بیش از ۷۰ جوان ایزدی در سنجار کشته شده اند و بیشتر آنها در زندان های مخفی پ.ک.ک زندانی هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین